Ruvardag 7 - EN HEL VECKAS RUVNING ;)

Ja, då har man ruvat en hel vecka då ! Alltid något, men det är låång väg kvar!

Idag har jag kännt av lite mensvärks hugg.... och jag vet inte vad jag ska tro...??

Har vår älskling fastnat ?? Eller ska jag gå ytterligare en vecka i tron att den finns där ?

Undrar vad det är man känner när det "hugger" ?? Känns ju som början på mensvärk, men mensen bör inte alls komma än på ett tag så det tror jag ju inte att det är !
Man hoppas ju såklart att det är bra "hugg"

Denna vecka är jag ju inte rädd för mensen utan mest för att lill skrutten inte finns därinne alls.
Nästa vecka däremot... då kommer det väl bli hysteriskt tros checkande :(

Jag känner mig väldigt trött om dagarna, skulle kunna sova när som hellst och en dag tog jag till och med en middagslur... vilket jag Aldrig gör annars !! Progesteronet som spökar eller något annat :) ???

Det blir väldigt tråkiga inlägg och gnäll om att vänta.... men tyvärr så kommer det fortsätta, eftersom jag har mååånga dagar kvar att vänta !

undrar vad som skulle vara värst..????
Att mensen kommer, eller att få ett minus på stickan dag 18...??
usch lika hemskt både och för det betyder döden !!

Jag menar inte att låta så negativ egentligen, för innerst inne så tror jag ju att det bor ett lite pyre inom mig ! Det måste jag tro & hoppas på ! ;)

Hur som hellst så känns det bra att en hel vecka gått i alla fall... nu är vi påväg mot plusset !!!!



Kommentarer
Postat av: MDB

Visst går tiden segt under detta ivf:ande, det kan jag verkligen skriva under på. Men nu har ni i alla fall klarat av en vecka! Och snart är ni där på dag 18 och får se det efterlängtade plusset. Kram!

2010-03-03 @ 22:31:00
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Lila

Håller tummar och tår att det går vägen denna gång!!!

Kram Lila

2010-03-04 @ 09:13:55
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: mia

Känner exakt samma sak.. Är sådär sjukligt trött som jag heller aldrig varit innan sova är typ den som lockar mest! jag har alla gravid symtom redan nu.. illamående, trötthet, ökad aptit.. jag äter t om frukost vilket jag Aldrig gjort innan!



Känner oxå att man klagar mycket men folk kan nog inte sätta sej in i situationen.. den eviga väntan!

2010-03-04 @ 10:25:17
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: N

Hej! Så kul att läsa att ni kommit så långt! Kommer ihåg när vi två var nerdeppade och tyckte att tiden sniglade sig fram och inget hände. Nu är jag förvisso gravid men du är ju en bra bit på vägen och jag tror verkligen att ni lyckas! Har en bra känsla för er! Själv har man gått halva tiden nu, och det är HELT FANTASTISKT! Jag hoppas så att ni får uppleva det jag/vi går igenom för det är livets mirakel det handlar om. Nu känner jag bebis sparka varje dag och vi har sett den på ultraljud samt lyssnat på hjärtljuden. Tacksamheten över att vårt lilla mirakel ville flytta in hos mig är oändlig. Jag hoppas bara att reten av resan kommer gå lika bra!



Stor kram till dig och ett lycka till, ska hålla mina tummar för att det verkligen är er tur nu!

2010-03-04 @ 11:21:08
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/
Postat av: M

Wow Heej N, det va inte igår! Roligt att höra från dig! Shit är du halvvägs redan, det är inte utan att jag blir väldigt avundsjuk ! Lyckliga, lyckliga du som slapp hela den här IVF grejjen ! Snart har ni erat barn i er famn ! Önskar sååå att denna ruvningen ger resultat så jag får bli lika lycklig som du !!

Kram M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2010-03-04 @ 18:04:45
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0