känner mig helt tom

mår dåligt.... känner mig helt sjuk i hela kroppen !
All kraft försvann ur mig och tomheten ekar.

då är vi tillbaka på noll igen, tillbaka till ingenting!

hur kunde det sluta såhär ??

Jag hade alla förutsättningar i hela världen denna gången !
Jag va positiv från dag ett, hade bestämt mig att det skulle gå och det viktigaste av allt jag va LYCKLIG!.... det va jag absolut inte förra ruvningen ! och med så mycket lycko hormoner i kroppen borde det gått !

men Nej !

så inte för att förstöra för någon... positivt tänkande fungerar INTE, inte heller att vara glad, lycklig :(
önska och känna hopp fungerar inte heller för den som vill veta!

Det känns lönlöst allt detta och att veta att nästa eventuella försök kommer bli i augusti om TRE JÄVLA MÅNADER får mig att vilja spy!
Då är vi ju där igen.... att bara vänta ! Fy FAAAAAAN !!!

Jag skulle vilja gå in i ett vadderat rum just nu och bara skrika och skrika tills jag faller ner av utmattning!

och sommaren som jag älskar så ! Nu kommer jag ju bara önska att den tar slut fort och är över så vi får börja om!
Det är väl ändå inte såhär livet ska vara!?
om ändå inte sahlgrenska skulle ha semesterstängt - det gör ont i hjärtat på mig att inte få försöka igen !

samtidigt så gör det ont i hjärtat på mig att veta att vi måste försöka igen ! för jag vill verkligen inte gå igenom allt en gång till!

Mycket tankar på en gång här nu.... måste få ur mig all skit, så ni som inte orkar med allt klagande, ge upp denna bloggen nu! För tyvärr kommer klagandet och uppgivenheten att fortsätta.... till augusti åtminstone !



Kommentarer
Postat av: avlängtantilldig

Jag tänkte inte säga till dig att försöka vara positiv för jag vet att det bara inte går ibland. Jag skulle nog inte ens orka skrika om jag var i ett vadderat rum, bara gråta, gråta och gråta lite till.

Känner precis samma sak inför sommaren. Här ska man behöva vänta flera månader bara för att kliniken är stängd. Många "utanför" säger att: "Vad bra, då kan ni låta bli att tänka på det i några månader". Som om man någonsin slutar tänka på att man är barnlös.

Tänker inte försöka komma med några klämkäcka goda råd - vill bara säga att jag tänker på dig!

2010-05-14 @ 12:49:25
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com
Postat av: elin

Vi sitter i samma känslobåt du och jag. Jag väntar också, av samma anledning, till augusti som är så långt bort. Kram, kraft och mod till dig

2010-05-14 @ 20:16:21
Postat av: toksnippa

Lider verkligen med dig! Så förbannat orättvist och jag gillar inte att många av klinikerna stänger så länge under sommaren, för det är jobbigt att vänta. Man har väntat länge nog. KRAM!!

2010-05-15 @ 09:15:38
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: mia

Tänker på er!

2010-05-15 @ 11:54:56
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Emma

Lider med dej och vet precis hur det känns, för jävligt:/ Själva får vi vänta i 6 månader eftersom jag visst hade fel på min sköldkörtel...orkar inte vänta mer:( Ni är så värda en liten bebis, NU!!! Massvis med kramar emma

2010-05-15 @ 13:05:55
Postat av: Linda

Åhh, livet är så orättvist... Har vart där du är många gånger och vet att allt känns så meningslöst och orättvist, varför? Skickar dig kramar och hoppas att du tar dig upp igen./Linda

2010-05-15 @ 14:50:54
URL: http://lindaslangtan.blogg.se/
Postat av: Ninna

Använd bloggen som ett lufthål. Vräk ur dig tankar, känslor, elände och älta allt du vill älta, om och om igen. Det är din blogg, ditt lufthål och Vi finns här som stöd. Jag gör detsamma på min blogg. Andas. Blir det för tungt för läsarna får dom blunda. För där är det mitt lufthål i ivf-landet.



Varm kram Ninna

2010-05-18 @ 00:32:57
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0