tankar

Mensen kom igår på dag 33.
Jag behövde testa minus för att min kropp skulle gråta av sig, slappna av och få igång mensen.
Jag är övertygad om att den skulle blivit sen av nervositet om jag inte testat!

Känns surt, hade inte alla äggen gått åt vid Fet försöket så hade vi börjat räkna ner tiden för nästa nu !
Detta är nog vad som känns värst nu, att vi hade chansen att få göra 3 FET på raken men blev snuvade på det.

istället för att de frysta äggen blev en bonus så blev det bara ett utdraget ivf försök. Vi hade ju hunnit med ett nytt ivf försök innan sommaren om vi inte gjort vårt FET.
Men det spelar kanske ingen roll för vi hade nog likt förbannat suttit här i samma sits!

Det hade betytt allt för mig att fått starta igen NU.

Har svårt att ta in att vi inte får köra på! Ska ringa sahlgrenska imorgon i alla fall och se vad de säger !

Sen är jag irriterad över att behöva ha mens denna sommaren oxå, eftersom jag har sjukligt ont och blir sängliggande i 2 dagar så är det ju inte så lätt att planera något! Skulle verkligen vilja börja med p-piller igen för att själv styra lite över mensen, dessutom hade jag mindre ont då.

Men p-piller och barngöreri går inte hand i hand! Så det finns inte på kartan att börja med dom igen.
Finns det en enda chans på miljonen att lyckas på egen hand så måste vi ju ta den !


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej,



Antagligen har din gynekolog redan kollat det här och du blir inte hjälpt av detta, men jag skulle ändå vilja tipsa om vaginal bakterios.

Jag och min pojkvän har försökt bli gravida i snart ett år utan resultat. Alla prover är normala men det funkar inte.

Tillslut fick vi nog och sökte oss till en privatläkare som heter Ludmila Ondrasek i Sundsvall. Hon såg på en gång att det var vaginal bakterios, en bakterie som försämrar våra chanser att bli gravida. Både mannen och kvinnan har det och behöver äta antibiotika för att bli friska. Tydligen är detta inget som många andra läkare tittar efter, men som Ludmila forskat i i 20 år.

Hon har hjälpt ett par som det nyligen skrevs om i alltombarn.se. De hade genomgått IVF osv och väntat i 14 år innan de fick en enkel antibiotikakur och blev hjälpta.



Jag har följt din blogg ett tag och känner verkligen för dig och din pojkvän. Hoppas att detta kan hjälpa er!



Kramar

Lisa

2010-05-17 @ 15:01:28
Postat av: toksnippa

Inte kul med sådan mensvärk. Jag kan tipsa om Orudis, receptbelagt men funkar jättebra för oss som har mycket mensvärk så man blir liggandes. Brukar inte vara så svårt och få utskrivet av gyn heller.



KRAM!!

2010-05-17 @ 15:42:00
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0