Testdagen

Idag va officiella testdagen för vårt försök.... det va idag vi skulle blivit lyckligast i hela världen
Men icke, misären och deppigheten fortsätter.

Jag har pratat i telefon med Ludmila, den där läkaren jag nämnde.
Det känndes sådär, hon verkade inte alls intresserad av att jag skulle kunna skicka prover till henne eller något liknande. Men däremot verkade hon snäll och intresserad av att hjälpa oss.

Så nu är det upp till oss om vi vill åka dit eller inte, hon skulle fixa en tid till mig om det visade sig att vi kunde åka!
Väldigt svårt tycker jag.... det kommer kosta oss ett antal tusenlappar och en mycket mycket lång resa fram och tillbaka.

Men samtidigt så kan man ju inte motstå, speciellt när hon säger att ungefär varannan kvinna går ut från hennes klinik och blir gravid ! Hur kan man låta bli att åka då..?

Så självklart lutar det åt att vi ska åka, gäller bara att få till det i planeringen.
E är väl lite skeptisk och tror väl inte riktigt på detta. Men kan ändå tänka sig att ge det en chans.

Jag själv försöker oxå ta det med en nypa salt. Av det man läser verkar hon ge "alla" diagnosen bacteriell vaginos. Det här är inget jag tror att jag har, men ändå så "hoppas" man ju att hon skulle hitta nåt som man kan få en mirakel kur för.

Ja ja.... vi får se hur det blir med detta, vi ska åtminstone försöka få fram ett datum vi kan åka !


Kommentarer
Postat av: Johanna

HON säger att varannan kvinna blir gravid efter hennes behandlingar. Har hon någon statistik på det, vetenskapligt beräknat?

Tycker det mest låter som hon vill ha ut pengar av desperata människor. Tyvärr.

2010-05-21 @ 21:12:55
Postat av: Pippifrugan

Hej!

Jag läser din blogg varje dag även om jag inte kommenterar.

Jag är i samma situation eller rättare sagt var, efter drygt 3 års försökande med utredningar, insemination och IVF har jag fått reda på att det är mina äggledare det är fel på. Så jag har fått en diagnos, men är fortfarande lika barnlös. Hur vet jag då detta?

För en dryg månad sedan blev jag helt plötsligt och oväntat spontant gravid (jag förstår om detta inte hjälper dig), men en vecka efter positivt test åkte jag in akut och hade fått utomkvedeshavandeskap. Jaja för att göra en lång historia lite kortare så fick jag reda på att de opererat bort den ena äggledare och den ändra är antagligen också skadad. Jag frågade varför de inte kunde se detta på äggledarspolningen. Och tydligen kan man bara se detta vid operation och inte ens säkert att man ser det då.



Det här blev inte ett särkilt upplyftande inlägg. Jag menar i alla fall att det finns mycket barnlöshet kan bero på som vi inte vet om. Man håller modet uppe och fortsätter att leva. Hoppas att det är din tur snart. Vi kanske springer på varandra på SU, jag har preliminär ÄP vecka 36.



Ge inte upp.

2010-05-21 @ 22:03:12
Postat av: Louise!

Hej på dej!

Ja läser oxå din blogg varje dag och ja lider med dej, tycker det är så orättvist-

Men för att se når ljus så enligt all forskning så har man större chans vid ju fler ivf man gör ( vet du ju såklart säkert redan). Jag har varit preics som dej hela tiden, kännner igen mej så väl känns så hopplöst allt. Det är ju något man tror är jätte lätt att skaffa när man väl försöker, men nej... så kommer det folk och berättar att de "råkade" bli gravida!

Ja håller tummarna för dej du kommer också lyckas en dag ska du se även om du tycker det ser mörkt ut nu..

Mvh Louise

2010-05-21 @ 23:21:33
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Nästan Sundsvallsbo

Ludmila är duktig, men hon är ingen "mirakeldoktor".

Om jag vore du skulle jag ta kontakt med en privatläkare närmare hemorten och då nämna att du funderar på detta med bakteriell vaginos.

Jag bor som sagt väldigt nära Sundsvall, men valde själv att gå till en annan privatläkare i en annan stad.

Jag är nöjd med både bemötande och resultat, var klar med min utredning och behandling ungefär samtidigt som jag skulle ha fått tid för första besöket inom landstinget.

2010-05-22 @ 00:06:27
Postat av: Sara

Hejsan!

Jag läser din blogg nästan varje dag. Lider med er och hoppas verkligen att det blir ett plus snart för er!

Känner igen mig i det mesta av det du skriver men vi har inte kommit lika långt som er. Har fått ett mail idag om att våran remiss är skickad till IVF-kliniken så nu är det bara att börja vänta...

Känns bara så jävla tungt att dom har stängt HELA sommaren! :(

Kram

2010-05-24 @ 19:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0