trött i själen

Idag fick jag den "glada" nyheten att en av mina kill kompisar ska få sitt andra barn... deras första är 1 år och några månader ! Tjiihooo för dom och avundsjuka för mig, jag orkar inte höra mer...

Blir nästan förbannad nu, jag minns hur ledsen och avundsjuk jag va när dom fick första... FAAAN Vissa ska bara ha och ha. och vi får då ingenting!
Så är det tydligen här i världen, några ska få ett, två , ännu fler och vi ska tydligen inte få något!
Rättvist javisst !!

igår va vi hos E´s föräldrar och plötsligt tog "svärfar" mig på magen och frågade om det inte va dax för barnbarn snart..... Åhhhhh !! Hade lust att bara börja gråta men skrattade bort det som vanligt :(
Fan kan det inte bara lösa sig nångång? börjar bli riktigt riktigt jobbigt att leva såhär !!
Att alltid ha det här tråkiga i bakhuvudet.

orkar inte skriva och beklaga mig varenda dag så ni får nöja er med nåt inlägg då och då !
Finns inget att skriva så länge vi står och stampar på samma ställe.

orkar knappt läsa fler bloggar heller, känns som nästan alla som inte är gravida åtminstone är under behandling just nu. Och här står det verkligen bara stilla och kommer göra i många månader till :(

Jag kanske låter lite extra bitter idag och det är jag nog ! orkar inte ta fler gravidbesked nu...
Trött i själen!

Har inte ringt och bokat nån tid i sundsvall heller.... vi får inte riktigt till det, vet ej om vi får nån möjlighet att åka!
Vissa dagar känner jag att vi bara måste åka och andra dagar känner jag att hon säkert är en stor bluff och att vad skulle det hjälpa ??

Ja ja... får klura vidare om det.

Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Hej fina du,



Åh jag förstår precis hur du mår. Det är så jobbigt att inte kunna känna glädje för andra och inte se annat än sig egen sorg. Men ett uppehåll i sommar kan komma att göra er gott om ni tar vara på den. Fast jag förstår att det inte går att koppla bort allt.



Du måste ju inte träffa just L i Sundsvall för att kolla upp om ni har bakterier, det kan du gå till en annan gynekolog närmare er för att göra. Han/hon kan ju rådgöra med L om hur ni ska behandlas om det visar sig att ni behöver det.



Kämpa vidare och se till att unna er något i sommar så är ni utvilade inför nästa försök.



KRAMAR

2010-05-25 @ 10:27:12
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Candra

Vill bara säga att ni inte är ensamma, vi har oxå uppehåll och det kommer inte att hända något alls på några månader.

Många kramar till dig/er

2010-05-25 @ 11:29:29
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: Greengal

känner igen mig, det är så jobbigt när allt bara står stilla och man får massa gravidbesked från höger och vänster.



Jag vet inte om du läste min förra blogg "thewaytoachild" men om du vill läsa min blogg så skicka din mail till mig. Kramar

2010-05-25 @ 13:44:56
URL: http://vantanochlangtan.blogspot.com/
Postat av: MDB

Förstår verkligen hur det känns. Man tappar lusten till allt när det inte går framåt. Kram.

2010-05-25 @ 19:25:38
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: mia

förstår precis känslan.. man vill så gärna kunna glädjas åt andra men man blir bara bitter.. tyvärr. Jag önskar er lycka till på nästa försök.

2010-05-25 @ 20:38:07
URL: http://www.prackan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0