utmattad

Ringde sahlgrenska och precis som alltid så slutade samtalet med tårar som aldrig tycks ta slut!

Hade inte ens tänkt tanken att kön blivit ännu längre utan såg det som en självklarhet att få starta i augusti så fort de öppnar igen. Men inte ens detta, detta tog helt och hållet musten ur mig och nu känner jag att det är nog!

Det blir alltså inte förräns i september som nytt ivf försök är på tapeten igen :(
Och det känns så sjukt lång bort så ja jag vet inte vad man ska känna !

sköterskan skrattade & skämtade i luren att dom oxå såklart ville ha semester...... men tyvärr blev det på vår bekostnad !
Jo.... visst jättekul, återigen känns det som om man aldrig blir tagen på allvar ! En månad är lååång tid för en barnlös..... 4 månader är ett helt liv!

Så nu ska man alltså ställa om sig och släppa allt det här och det gör ont !
Att veta att vi inte kan göra någonting! Helt maktlösa :(

känner mig mer laddad än någonsin däremot att prova någonting annat, önskar det fanns något jag kunde göra under sommaren för att hjälpa våra chanser. Ska kolla runt nu allt vad jag kan för att GÖRA NÅT! jag kan verkligen inte bara släppa allt, så om någon har något tips så är det varmt välkommet !
Mitt första steg är att försöka hitta någon som kan/vill undersöka mig lite mer !
Ångrar att jag inte tog upp det med sahlgrenska när jag ringde, men de verkade inte intresserade.

Annars är det ganska deppigt här, vi har haft ett låångt tårfyllt samtal idag jag och E där jag tog upp mycket av det här..... att vi inte har nån backup plan, hur länge vi kommer orka och vad vi ska göra om vi sitter i samma sits om 5 år, fortfarande barnlösa !
Tyvärr kom vi inte fram till något vettigt, bara att livet är orättvist och att vi älskar varandra. Och som det ser ut nu är ingen av oss intresserad av adoption !

Jag tror fortfarande att allt det här är ett stort skämt och att snart kommer nån hoppa fram och säga att det bara är på skoj - klart vi ska ha barn här i livet !!!   
eller ????





Kommentarer
Postat av: Sara

Så känner jag också ibland, som att man lever i ett skämt. Ett jävligt dåligt skämt..



KRAM

2010-05-17 @ 21:39:13
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har du prövat att googla på resyl och att skaffa barn? Vet många som prövat detta men jag vet inte...googla får du se! Kramar

2010-05-17 @ 22:39:07
Postat av: Ninna

Du har något att hämta på min blogg :-)



Stor kram Ninna

2010-05-18 @ 00:52:06
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com
Postat av: mia

September är långt borta men jag lovar dig att tiden kommer gå fruktansvärt snabbt... Vi hade tur som fick en tid redan i juni men dom nämde ingenting om att det var någon form av kö.. men iaf så önskar jag lycka till.



Tiden går fortare än man tror. Försök bara hålla dig sysselsatt så lovar jag dig att vi snart är i september =)

/ M

2010-05-18 @ 09:20:10
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej!

Jag är en ny läsare av din blogg.Jag och min man är också oförklarigt barnlösa.Står i kö till IVF.Har du provat att inseminera dig?Vi ska göra vårat tredje inseminationsförsök på torsdag.Högkostnadskort gäller där vi går så det är gratis och inga väntetider.

Annars så kan man ju få pergotime trots egen äl för att förstärka äglossningen.Jag har provat men funkade inte för mig men det kanske gör det för dig :)

2010-05-18 @ 10:46:19
Postat av: Mariana

Första gången jag kollar in här, jag går oxå på SU så jag blev nyfiken på vilken läkare du har? Ville meddela att Lars Nilsson har bäst/mest erfarenhet och det är ett plus om man kan få honom.Sen vet jag inte om du har vart hos deras psykolog och pratat men jag kan varmt rekommendera henne, jag hade nog inte hanterat mina tankar på bra sätt om hon inte hade funnits där.Jag har ägguttag v. 22, ivf3.

2010-05-18 @ 14:57:27
Postat av: Mariana

Vilken läkare har du på SU?

2010-05-18 @ 15:15:58
Postat av: Tea

Nej vad jobbigt. Jag förstår att du blir både arg och ledsen. Man tror ju att när man väl är inne i systemet och börjat med IVF så ska man inte behöva vänta. Det är ju därför det är kö?! Kram

2010-05-18 @ 17:32:15
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: toksnippa

Lider så med dig/er! Om jag ändå kunde dra fram tiden. Sjukt att det är kö, kliniken måste ha tagit in för många?? Jättetrist iallafall att ni får vänta så länge, önskar jag kunde göra något åt det! Kram!

2010-05-18 @ 21:09:59
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0