Va ? 10 dagar kvar...

Jag är super tacksam för de awards jag har fått, jag ska fixa dem, men det kommer dröjja ett tag till.
Tack snälla ni ;)

Och vet ni vad... jag blöder ingenting ;) Känns underbart att få "leva" lite utan att tänka på den skiten.
Det va aldrig nån läkare som hörde av sig igen, riktigt dåligt. Så kommer det blod igen när det inte ska så ska jag ringa och KRÄVA en tid!

Livet är väl lite upp och ner just nu ändå. Om 10 dagar börjar jag med sprayandet och jag är inte redo alls !
Blev helt skräckslagen när jag förstod att det va så lite tid kvar.... trodde det va nån månad kvar eller nåt.. hehe.
Kanske bäst att kila till apoteket och hämta ut grejerna så det blir gjort... eller beställa dom åtminstone.
Kan inte förstå att jag fortfarande är så avtrubbad...??
Jag som varit så jäkla taggad de andra gångerna.

Ser inte fram emot att ställa om livet inför spraytiderna.
Och jag spyyr när jag tänker på alla dessa blodprover... blääää !

Önskar så att det kan flyta på denna omgången i alla fall och att vi klarar oss utan att behöva åka in och tömma nån cysta, för det va verkligen fruktansvärt förra gången !

Har fått ett gravid besked i familjen oxå, och då dog jag en smula igen..... att det ska vara så jobbigt varenda gång! Så jag kan ju säga redan nu att julafton kommer bli hemskt för mitt psyke.... Hon kommer sitta där och mysa med sin mage, dom kommer vara sådär äckligt lyckliga som man själv bara kan önska att man va.
Samtidigt kommer jag sitta där och trycka vagitorier i muttan och gå igenom en jävla ruvning till.
Mina nerver kommer inte vara att leka med denna julen !

Önskar så att man bara kunde skita i att komma.... Jag kommer inte fixa att få deras lycka upptryckt i ansiktet när vi själva kommer må riktigt riktigt dåligt!

Kanske dax att börja knapra folsyran igen nudå... slutade med den efter förra försöket så det är väl bara börja igen. Jag skulle ju testa med lite andra grejjer denna omgången men nu har jag redan glömt vad jag skulle prova ??

okej att vi tänkte ta det lite chill den här gången och försöka att inte tänka på behandlingen, men vi får ju inte vara så avtrubbade så vi glömmer nåt.... för i den här sinnestämmningen jag är nu så kommer jag glömma börja med sprayen överhuvudtaget.




Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Vad spännande att det drar igång snart! Det kan ju vara bra att ni inte haft så mycket tid att tänka på det, man vet ju aldrig.

Ang. jul så förstår jag att det blir pest och pina. Det kanske vore bättre om ni myste bara ni två tillsammans den julen, om det känns för jobbigt? Jag och E kommer att skippa att åka runt till alla i jul och nyår kommer vi att spendera ensamma. Det kan vara otroligt lungt och mysigt.



Har du provat bidrottninggelé? minutredning.bloggplatsen.se provade detta förra månaden och har nu plussat. Sen kanske E-vitamin är bra att ta, som Tea gjorde. Ska vara bra när ägget ska fästa.



Denna gången är det er tur. Tänker och hoppas för er! Kram

2010-11-02 @ 16:10:34
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Skönt o höra att mensen har slutat. Jag minns att min mens också strulade mellan mina behandlingar ibland.

Vad det gäller endomitreos så tror jag inte att man har så jättemycket längre mens än andra. Läs mer på Endomitreosföreningens hemsida.



Vi har rest bort de senaste åren över jul. Julen e alldeles för mycket förknippat med barn, jag orkar helt enkelt inte med det. Antingen firar vi med min man syster och hennes barn, då känner jag mig utanför o saknar at vi inte har några barn. Dessutom har min mans syster bestämt at vi bara ska köpa julklappar till barnen o inte de vuxna. Väldig rättvist o trevligt. NOT!

Annars firar vi med min familj o där finns det inga barn alls o det känns oxå deppigt.



Kram!

2010-11-02 @ 20:38:37
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Ninna

Tänk så konstigt det blir när kroppen plötsligt bombarderas med piller, sprauer, sprutor och annat. Inget fungerar som det brukar, allt blir uppoch ned.



Varsågod, YTTERLIGARE en award finns till dig på min blogg!



kram Ninna

2010-11-03 @ 14:44:49
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com
Postat av: Ninna

Tänk så konstigt det blir när kroppen plötsligt bombarderas med piller, sprauer, sprutor och annat. Inget fungerar som det brukar, allt blir uppoch ned.



Varsågod, YTTERLIGARE en award finns till dig på min blogg!



kram Ninna

2010-11-03 @ 14:45:22
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0