lite trött på allt

blää, av vad jag kan läsa både här och lite överallt på internet så börjar min akupunktur ide redan börja likna skit!

Visst alla verkar få nålar på olika ställen, men jag är besviken att jag inte kommer få några i magen !
Jag verkar få nån vanlig jävla skit akupunktur.... men det va ju inte det jag va ute efter, jag ville ju ha nån speciell som va inriktad på barnlösheten.
så det känns lite sisådär just nu.... ska ju dit i morgon och jag ser väl inte direkt fram emot det eftersom jag tyckte att det gjorde ont. Jag vill bara inte hålla på med detta i tre månader till ingen nytta, jag vill inte att det ska vara i onödan.

Men tydligen handlar precis allt här i världen om pengar! Endast de rika kan få den hjälp som man verkligen behöver ! Om jag skulle gå på en riktig klinik som verkligen har sysslat med akupunktur vid ivf & barnlöshets problem så kostar det runt 500 kronor/gång och det har inte jag råd med ! Speciellt inte att gå i flera månader!
Så jag får väl bara inse att jag är besegrad och detta är vad som bjuds !
Hjälper det inte, så hjälper det inte.... efter detta försöket har vi inget nytt att prova på, så det känns verkligen som "sista försöket"

Fan blev deppig nu, och jag kan inte koma ifrån den här känslan att vi kämpar i onödan !!
Något som kanske spelar in till min deppighet är att det känns som om alla ivf bloggar jag följer börjar få sina barn nu.... jag kan inte fatta att tiden går så fort för vissa... jag har följt så många graviditeter och jag är less på det ! Faktiskt! Jag menar inget illa mot någon nu, men smärtan och avundsjukan är för stor just nu.
Hur är det möjligt att vi satt i samma skit båt och vissa fick kliva ur och börja leva och vi andra bara får sitta kvar och ruttna ! Jag kan inte leva med tanken om att man kommer bli ensam kvar i detta helvete.
Varför blir det aldrig min tur !!????

Jag står inte ut med detta ! Gaaaaahhhh !!!
Skönt att få avreagera sig lite!

Orkar inte med ännu ett år av sånthär, jag har verkligen kommit till en punkt nu där det bara känns tomt!
Tänk om hela nästa år kommer se likadant ut som detta, besvikelser, tårar, sorg och avundsjuka !
Phu... blir trött av att bara tänka på det!


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Tycker att du ska prata om detta med han/hon som gör din akupunktur. Det går säkert att ändra så att du får nålar där du vill ha dem, det är ju trots allt du som betalar. Dessutom handlar det väl mest om att slappna av och få igång blodcirkulationen? Om du tar det lugnt och låter nålarna göra sitt så får det säkert ett positivt resultat.

Kram!

2010-10-15 @ 08:39:34
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Emmy

Jag tar mina akupukturbeh på mitt friskvårdsbidrag som jag får genom jobbet.Kostar 550:- per gång och jag får 2500:- i bidrag om året.

På kvittot så står bara "friskvård" så det är ingen på jobbet som kan få reda på något om vad vi går igenom.

Ville tillägga att jag bara får en behandling i veckan och det är viktigt att det är på rätt dag i menscyckeln.Tredje mensdagen-precis innan äl-precis efter äl och sedan en vecka efter äl.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp =) Följer dig varje dag!

2010-10-15 @ 10:32:24
Postat av: jenny_maria

jag har gått privat i ett helt år och fått akupunktur och slösat enorma mängder pengar på det. Nålarna satte de ungefär som på dig (låter det som) på mig funkade det inte men det finns andra det har funkat på. Så jag tror inte att du behvöer känna att det är skit bara för att det inte är dyrt iaf. Gör det för att kunna uttömma ytteligare en möjlighet och känn att det är skönt att du fått det landstingfinansierat istället!

2010-10-15 @ 15:44:12
URL: http://langtaneftersammanhang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0