just det ja..

Nu ska vi se om vi kan fylla i lite luckor om akupunkturen oxå.

Efter ca en & en halv timma med frågor om precis allt, så skulle han förklara vad han "såg" hos mig.
Svårt att förklara med mina ord det han sa, men som jag uppfattade det så hade det med blodcirkulationen att göra. Att blodgenomströmmningen i livmodern inte fungerade så bra. att jag på något vis hade tjockt blod ?
Detta kom han troligtvis fram till efter att fått reda på att jag alltid har kalla händer och fötter.

Visst jag kan köpa detta, jag tror absolut att det kan ligga någonting i detta.
Sen tolkade jag det som att det inte direkt fanns så mycket andra blockeringar hos mig.
äta bättre och mer regelbundet och dricka mera vatten skulle jag göra.

Sen när vi pratade om en eventuell behandling så sa han att de vanliga 10 "inför ivf" försöken behandlingarna troligtvis inte skull göra något för mig!, utan att för min del skulle det vara bättre att gå gärna i ett halvår !!!!
Det skulle få bäst effekt! Och att jag då skulle gå ca 2 gången i veckan.
Redan här tappade jag suget då tyvärr.... Finns inte en chans att jag betalar 500 kr / gång i ett helt halvår. Förstår ni hur mycket pengar det handlar om ?!!
Dessutom åka till och från göteborg kostar oxå ett par hundringar så detta är inte aktuellt !

Tyvärr måste jag säga för, efter att fått testa på en behandling så kändes det helt okej. Det gjorde inte ont, men det va ingen wow upplevelse heller !

Så jag och E försökte komma fram till något efter detta och det är skit svårt !
Visst fasen hade jag velat prova, hade jag bara vetat att det faktiskt skulle hjälpa något så skulle jag inte tvekat en sekund ! Men nu vet jag ju inte det.

Sen började han ju prata om dessa kinesiska örter oxå... och då fick jag lite mumbo jumbo känsla.
Speciellt eftersom de skulle kosta ca 100 kr för en burk och den burken skulle räcka en vecka,,,, ?
Det ska då fanimej vara dyrt att få hjälp med detta !!!!

Så tyvärr kommer det inte bli någon akupunktur för vår del.
Får väl se om detta försöket oxå misslyckas, då kanske vi får prata om det igen men som det ser ut nu, Nej !

Är det nån som har nån erfarenhet av dom här kinesiska örterna eller känns det bara som lureri ??

Hade så gärna provat Trombyl.... undrar om det finns nån annan läkare som kan skriva ut det åt mig ??

Angående endometrios misstanken så känner jag att vi avvaktar med även detta !
Vi kör vårt sista försök med vårt sista hopp och sen får vi 2011 ställa oss till hur vi ska gå vidare om vi misslyckas!
Då blir det ny klinik ingen aning om var, och det får bli titthålsoperation och hitta någon som kan göra de förändringar vi vill ha !!

Så nu är det bara lägga allt det sista hoppet på det här sista försöket och sen är det här förbannade året slut !!!


Kommentarer
Postat av: Lilla Jag!

Va konstigt att det är så olika på läkare. Jag går i Falun och där får jag Trombyl. Jag har även fått recept på Fragmin som jag ska ta om jag plussar. Det är sprutor med blodförtunnande som jag ska ta till jag är i vecka 14. Detta mot missfall.

2010-10-07 @ 22:29:48
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Du har fått en award på min blogg.

Kram!

2010-10-08 @ 08:57:30
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Skriv gärna vad dom sa när du ringde om läkaren, fick du han? Jag vet att för mig var det svårt först eftersom jag egentligen inte tillhörde hans "grupp" alls men jag gav mig inte plus att jag fick hjälp av deras psykolog Stina som till slut fixade det åt mig.Så även om dom stretar emot, glöm inte att du kan få honom! Det beror alltid på vem det är som svarar i telefon, om dom är villiga till att göra undantag, tyvärr.Var pinsamt påstridig om det krävs, det var jag.Jag hade honom sen och allt kändes bra och alltså även innan jag visste att det skulle bli ett plus, så det är inte bara för att det lyckades, utan han är en speciell människa och egen erfarenhet av detta.Gå in på ivf.sverige och Göteborgs hemsida, han har redan börjat lite på privatkliniken, tror han är kvar på Sahlgrenska ett tag till.Jag hann ha honom och det förändrade allt!

2010-10-08 @ 11:03:33
Postat av: Anonym

Hej! Det finns ju vanlig aspirin som man kan ta istället. Trombyl innehåller 75 mg acetylsalicylsyra Så det är bara ta en vanlig albyl minor och dela den.

Lycka till!

2010-10-08 @ 12:01:51
Postat av: Evelina

Jag tänkte säga det som tidigare kommentaren tar upp... Köp barnalbyl (Albyl minor) receptfritt och dela. Detta under förutsättning att du inte har blödningsbenägenhet. :)

2010-10-08 @ 15:31:39
URL: http://cuteewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0