startdatum !

Tack snälla Tjejer ! Tack för att ni finns och för att ni hjälper till på alla sätt och vis!

Idag har ilskan lagt sig, men igår va jag förbannad ända tills jag gick och la mig!

Ringde ju sahlgrenska idag för att få ett start datum och även för att berätta lite hur besviken jag va över mötet.
Tänkte först gorma och verkligen visa hur upprörd jag blivit, men sen kände jag att det kan ju inte sköterskan hjälpa hur puckot betedde sig! Så jag berättade lite kort bara att det va ett värdelöst möte, att han vägrade lyssna och att det kändes riktigt dåligt just nu!

Hon kunde ju inte göra annat än att beklaga och frågade om vi ville komma in och prata med nån annan.
Nej tack känner jag !
Orkar inte med det, tror inte att jag kommer få igenom mina funderingar ändå. Däremot bokade hon åtminstone in en telefontid med en annan läkare om någon vecka. Jag har inga förhoppningar om att hon heller kommer vara speciellt tillmötesgående men en liten pratstund kan det väl kanske vara värt ?

Sahlgrenska jobbar verkligen innanför sina ramar och är inte pigga på att prova nya saker.
Det ska finnas dokumenterat att saker fungerar eller bra statistik annars provar dom ingenting!
Så jag räknar med att det inte blir bättre än såhär ?

Några frågade om det gick att göra sista försöket nån annan stans... jag vet faktiskt inte ??
Jag känner lite att vi inte riktigt orkar ta reda på det heller !
hur meningslöst det ens känns så kör vi det sista betal försöket nu och sen är vi klara på det stället !
Jag ska åtminstone se till att aldrig få den där läkaren igen !

Man träffar ju egentligen inga läkare nu under behandlingen ändå, det är ju mest barnmorskorna och dom är ju alltid trevliga!
Men det va ju Trombyl som jag blev så intresserad av, så jag blev ruggigt besviken att han inte ens ville diskutera det.

Jag är väldigt nyfiken på en av mina läsares kommentarer:
"sara" som skrev om något som skulle öka cirkulationen i livmodern... maca ? eller något !
Vill du berätta mer, vad är det för något och vart får man tag i det ?

Nu ska jag fortsätta berätta om telefonsamtalet i alla fall,

Sköterskan började ju prata om januari och då kände jag återigen hur besviken jag blev, sa att det oxå kändes skit, att hela detta året har gått och vi bara står och stampar, så med lite tjat och ledsen röst så vips så fanns det kanske en lucka i vecka 50.
Så om min mens verkligen är punktlig och kommer precis när den ska eller plus/minus EN dag så kommer jag få börja innan jul. - MENS SAMMARBETA NU !!

Så nu är jag naturligtvis lite gladare igen ! Lite läskigt att ruva under jul och nyår bara, men det ska väl gå !
och jag fick ju tjatat till mig menopur oxå, så det är ju enda förändringen vi kommer att göra !
Hoppas det blir ett bra resultat så jag inte sabbat för mig själv !

Vi har ju fått bra ägg och fin fina embryon med puregon så lite läskigt är det ju att byta, men jag känner att något annat åtminstone måste göras så då blev det såhär!
Jag är helt övertygad om att det är miljön i min livmoder som gör att det inte fäster, men hur fasen ska jag lösa det då ??
Hur fasen ska vi få våra embryon att fästa ???



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag blev rekommenderad en homeopat, visserligen i stockholm men han kanske kan ge dig tips och råd på distans eller så kan han säkert rekommendera dig till ngn annan. Björn Lundberg heter han. Gå in på fertilitet.se så hittar du kontaktuppgifter där.

Jag har fått en del missfall så jag fick lite övningar och bl a maca som ska öka blodcirkulationen i livmodern. Fick även gå till en osteopat som han rekommenderade. Jag gjorde detta i samband med IVF 2 och 3 och båda gångerna blev jag som sagt gravid och jag är övertygad att det var det som hjälpte oss till slut. Han utgår från dig och din kropp så det kan vara så att du får en annan behandling men kontakta honom så får du snacka lite med honom. Han är genomsnäll.

Kommer själv börja med samma behandling när det blir dax för syskonförsök i vår.

Stort lycka till och hoppas det inte tar allt för lång tid. Det är jobbigt men såklart mer en värt det när man nått sitt mål.

2010-10-07 @ 21:59:18
Postat av: Sussi

Hej! Jag tycker det låter som ni fick en riktigt dålig läkare! Antingen så hoppas ni på bättre när dom ringer eller så tycker jag om ni har möjlighet att ni ska byta. Jag läser flera ivf bloggar och det är flera som verkar ha trevliga läkare som tom ringer upp dom på kvällen! Det är ni också värda!! Men jag är inte så insatt i om hur det går att byta.

Men det jag skrev för var det här med trombyl, vi vill ha ett syskon till vår son som kom utan problem och dom syskonförsöken har slutat i 3 missfall. Vi skulle få utredning men jag plussade precis igen när den skulle starta, men det var inga problem att testa med trombyl utan utredning! Doktorn sa bara vi sätter in trombyl, det är ingen garanti men inte skadligt på något sätt så varför inte testa - sa han. Nu gäller det ju alltså upprepade missfall där man brukar använda sig av trombyl, men samtidigt så finns inga riktiga bevis för det heller, utan man testar sig fram. Så jag tycker gott att läkaren du träffade borde ha kunnat ha samma inställning. Varför inte testa när det är helt ofarligt?? Korkade läkare - varför fattar en del inte att det är människor dom har att göra med och som sätter stor tilltro till dom?



Hoppas ni får bättre bemötande, och er efterlängtade förståss. Det ordnar sig alltid, på ett eller annat sätt tror jag. Kram



(PS: Föressten kolla familjeliv om det där med trombyl, jag läste nånting om att det var nått annat läkemedel man kunde ta som var receptfritt som skulle ge samma effekt, "albyl minor" hette det visst. Man skulle ta nån 1/3 dels tablett eller hur det var. Googla och se!)

2010-10-07 @ 22:13:27
Postat av: Anonym

Det är ju inte så att just "Sahlgrenska" är kass, det är ju just dom du har träffat tyvärr.Sahlgrenska IVF har ju tillomed sveriges mest erfarna ivf-doktor, han jobbar på den avdelningen ett halvår till tror jag, han kommer att flyttat till privatklinik snart, som jag nämnt till dig innan, jag har gett dig namnet oxå, jag har även sagt att han lyssnar och är öppen för förslag, ta tag i det och kräv bra läkare som du hört talas om.

2010-10-07 @ 22:27:45
Postat av: M

Anonym: Nu har jag hittat kommentaren med läkarens namn och jag kommer ringa sahlgrenska imorgon och kräva att jag får prata med honom ! Tack så jättemycket för tipset !! // M

2010-10-07 @ 22:53:28
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Så dumt att man måste bemötas av dåliga läkare när man redan är nere. Hoppas och tror att det löser sig. Kram!

2010-10-08 @ 10:15:16
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0