Äggplock

Hemma efter äggplocket och jag är så trött & rödgråten så jag vill bara sova !

Fy fasen vad ont det gjorde denna gången... aj aj, inte alls som förra gången utan nu gjorde det riktigt ont på ena sidan, varje stick läkaren gjorde kändes som misshandel.
redan här började mina tårar rinna av smärta, sen när det började bli klart känner jag att något lixom rinner och "ojsan vi ska se om vi kan få stopp på den här blödningen"... Här blev jag vettskrämd och bara grät ännu mer.
som tur va fick dom stoppat blödningen men det sista jag hörde dom säga va att av 6 äggblåsor blev det 4 ägg !!

ÅÅÅååååHHhhhh !!!

Där brast det totalt för mig, kunde inte sluta gråta, grät påväg tillbaka till sängen och sen låg jag säkert nån timma med tårarna rinnande längst kinderna !
allt jag kunde få ur mig va " jag gör det inte igen, jag vill inte göra detta igen " mellan mina snyftningar.
Just då kändes 4 ägg så futtigt och meningslöst....
Vad är det med denna omgången?? Varför går allt bara värre och värre och sämre och sämre resultat !?
4 av 7 befruktade förra gången... vad blir det då denna gången ? Jo vi kommer ha megatur om vi ens får ett enda befruktat !

Åh vågar inte ens tänka på lördagen ! Som det känns nu så kommer allt gå åt helvete !
Jag är helt livrädd att vi ska ha gjort detta i onödan, speciellt nu när det gjorde så himla ont oxå !
Vad ska man våga hoppas på ? Vågar man hoppas överhuvud taget ??
Eller är det likabra att lägga ner ?
Jag har hoppats och blivit besviken varenda gång och nu vet jag inte vad jag ska känna eller tänka !??

Usch vilken jobbig dag !
Läkaren sa att mellan 5-10 är bra resultat, så vi ligger ju i underkant denna gången !
Måtte det finnas ett gnistrande i äkta guld !!!!

Och tillråga på allt så blev E jätte förkyld under natten så simmarna kanske inte heller håller måttet ! :(
Blä vill bara gräva ner mig nu och vakna om en månad när vi vet hur allt slutade !

E va så stolt över mig och tycker att jag är stark... kan lova att jag inte kände mig stark där jag låg och snyftade som ett litet barn i dom fula jävla sjukhus kläderna !!
kan inte komma ifrån känslan heller att jag känner mig så dålig och att detta tydligen är mitt fel. det gör för ont !

Jag har sagt det förr och jag säger det igen ! JAG VILL ALDRIG MER GÅ IGENOM DETTA !!!!!!!!

Nu ska man alltså gå här i två hela dagar och bli nervösare för varje sekund som går !
Helt sjukt !

ÖNSKAR MIG BEFRUKTNING AV HELA MITT HJÄRTA !!!!!



Kommentarer
Postat av: SmultronEtt

Kära du jag hoppas verkligen på att dina ägg blir fint befruktade. Jag håller tummarna hårt hårt hårt!



styrkekram till dig

2010-09-02 @ 16:17:57
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: Pi

Jag känner igen mig så mycket i det du säger. För oss gick det sämre och sämre och det gjorde ondare för varje gång. Trodde jag skulle få spader sista gången och t o m läkaren ville avbryta för han såg hur ont jag hade det. Men, vad gör man inte. Jag tänkte som så att om det är det här som krävs för att det ska bli barn så. Tror man måste tänka så..



Nu lyckades ju inte vi så vi avslutade det hela efter försök 5. Beundrar de som orkar med 8-10 försök. Men visst, ibland tänker jag på vad som hade hänt om vi fortsatt, kanske hade jag varit gravid nu.



Fast, för oss är det adoption som gäller nu för hela slanten, och det känns jättebra!



Jag önskar dig all lycka till, och även om du kanske inte gillar att höra det så är det ju sant det här med att det inte spelar så stor roll hur många det är, kvalitén är det viktigaste! Tjatigt, men sant...

2010-09-02 @ 17:21:52
Postat av: AnnaCecilia

Fy vad jobbigt för dig! Jag tror vi alla känner mer än väl igen oss! Vilket skit det är!



Många kramar!

2010-09-02 @ 19:09:24
URL: http://bebiskarusellen.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Vännen då.. Att det skulle göra så fruktansvärt ont denna gången, det räcker som det är ändå. Att vi ska behöva gå igenom så fruktansvärt mycket!

Varm Varm kram till dig.

2010-09-02 @ 19:19:29
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hoppas att där finns ett guldägg som blir din guldbebis. Äggplock är nog det värsta som finns. Man genomgår det bara med en bild av en bebis på näthinnan. De borde söva ner alla som gör det. Kramar!!

2010-09-02 @ 20:21:58
URL: http://varfinnsminbebis.blogspot.com
Postat av: candra

Jag håller allt jag kan och hoppas på att det fastnar och resultatet blir en liten familj nästa år.

Kom igen nu äggen och simmarna!!!



Kram

2010-09-02 @ 21:27:39
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: MDB

Låter ju tjatigt att säga det, men det behövs bara ett ägg! Jag håller tummarna så mycket som det går för er skull nu. Stor kram!

2010-09-02 @ 21:35:01
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Plusresan

Av 4 ägg kan det faktiskt bli hela 4 småttingar!!! Det vet vi inte än.



Jag håller mina tummar allt vad jag orkar för att det ska bli ET med ett toppenägg eller två.



Varma kramar till er båda!!

2010-09-02 @ 21:45:01
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Kix

Jag har ett citat från en kvinna du besökte i Sundsvall - hon sa till mig: "Det behövs bara ett ägg och en spermie för att det skall bli barn". Visserligen kanske man kan haka upp sig på att det "bara" behövs, när det uppenbarligen inte bara är så. Men tycker ändå att hennes ord är tänkvärda och jag hoppas att de trots allt stärker dig. Lycka till! Kram Kix

2010-09-02 @ 21:59:33
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: ettvanligtliv

Vad du är duktig! Försök hitta tillbaka till de positiva känslorna du hade för några veckor sedan, ta inte ut något negativt i förväg. Anta istället att det kommer att gå kanon!

Tänker på er och håller tummar och tår. Snart känns det bättre.

Kramar!

2010-09-03 @ 08:17:26
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Barnarlivet

Förstår att du är besviken, framförallt som du redan varit med om massor av onödig smärta. Men 4 ägg är ändå 4 ägg. Kanske är det bättre med få ägg som allihop visar sig vara mogna och riktiga guldägg mot flera ägg som allihop är lite smådåliga. Jag håller tummarna att det blir 4 bebisar av dina ägg:)

2010-09-03 @ 10:34:56
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Tea

Håller tummarna!

2010-09-03 @ 17:52:10
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0