bortblåst

Hm... skulle ju somsagt bli spännande att vakna idag och se hur jag mådde, men nej inte direkt spännande.
illamåendet är som bortblåst och jag är redigt arg på min kropp om jag framkallade det själv bara för att jag så gärna ville känna något ??

Ruvardag 11 och jag vet ingenting längre ???
Igår kväll fick jag väldigt ont, det va som en kraftig mens VÄRK... jag fick sitta och andas mig igenom den, och jag kände bara att Nej, nu kommer den.

även inatt vid samma tid sådär 4-5 vaknade jag och hade ont !
Och nu sitter jag här och mår precis som vanligt ???

Ja vad ska man säga.... ruvningen är underbar eller :(

Så vad är det här onda då ??
Antingen är det en biverkning av progesteronet...?? men kan det verkligen göra SÅ ont av progesteron ??
Eller så är det en förvarning om vilken ENORM mensvärk jag kommer få snart .... (och ska mensen göra så ont som vid förra ivf misslyckandet så kommer jag inte överleva )
Eller så är detta en "bra" smärta som handlar om graviditet och då lovar jag att stå ut !! ;)

Bara tiden kan visa vad det är och nu börjar jag redan bli trött på att vänta igen !!
Försöker minnas om jag kände sån här mensvärks smärta vid vårt förra ivf och det värsta är att jag tror att det förekomm. Kanske inte lika ofta som denna gången, men jo visst fasen låg jag och andades igenom nån "värk" även förra gången och det gör mig LIVRÄDD !

Det får bara inte skita sig !!

Om 5 dagar får jag tillåta mig själv att tjuvtesta..... NERVÖST !!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag fick också värk på RD11 på kvällen och visste inte vart jag skulle ta vägen! Fick precis som du sitta och andas igenom den, kunde inte röra mig alls utan att det gjorde fruktansvärt ont. Sen försvann det bara! Vet inte om det kan ha varit ägget som borrade in sig ordentligt då jag under dessa dagar testade svagt plus!



Jag håller tummarna för er att det er tur den här gången!

2010-09-15 @ 11:10:40
URL: http://vagentillenliten.blogg.se/
Postat av: K

Jag hade en enorm mensvärk i början av min graviditet, det liksom högg i magen och molade kraftigt. Jag kunde inte vara kvar på jobbet.Det kanske var lite senare typ v. 4 eller 5, men jag tror att det kan vara ett bra tecken. Ägget har ju fäst sig och börjat växa i livmodern och den börjar ju töja sig redan nu... Jag tror du kommer testa positivt! :-)



Lycka till!!!!

2010-09-15 @ 13:49:23
Postat av: Längtan

Hoppas att det var en "bra" värk du hade!!

2010-09-15 @ 17:00:29
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Tea

Håller tummarna!

2010-09-15 @ 17:28:04
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: MDB

Jag hoppas också på en bra värk!

2010-09-15 @ 18:25:00
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Candra

Kan tänka mig att man får olika biverkningar för varje gång och att den här gången kanske du var/är x-tra känslig och smärtan kanske var äggen som gottade in sig. Jag hoppas detta, det vore så roligt om det kunde bli happy endings av 2010.



Håller allt jag har för eran skull.



Kram

2010-09-16 @ 11:15:20
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0