förvirrad

Åh jag vet ingenting alls..... funderar mycket på det här med akupunktur och jag är totalt förvirrad!

Jag har den här känslan att det bara är lureri..... dom kommer bara försöka lura oss på pengar!

Jag hör redan framför mig hur dom förklarar att det här är problemet och att dom "kommer kunna hjälpa oss" men det kommer behövas många behandlningar..... dom kan ju egentligen hitta på vad som hellst....
säga att vi måste ha 10 eller 20 behandlingar minst!

och om jag egentligen inte tror på det så kanske det inte har någon verkan ??
Och min tanke är ju inte att fortsätta gå på något sådant här, utan jag vill ju bara göra det i samband med ivf:en!

Åh att allt ska vara så svårt!

Men kommer jag förlåta mig själv om jag inte provar?... troligtvis inte !

och återigen är det bara MIG det handlar om..... mig som det ska sättas nålar i...!
Phuuu, orkar inte detta!

Har försökt ringa sahlgrenska i 2 dagar nu för att fråga om mitt THS värde men jag kommer aldrig fram, börjar bli tröttsamt! och det förvånar mig inte ett dugg om dom inte ens har något provsvar för det !?

Jag är fruktansvärt less på hela den här grejjen att själv försöka hitta lösningar !
Tycker det borde vara nån annan som ska sköta detta, tycker att läkarna kan komma med några förslag!
Helt kass att behöva göra allt detta själv !
Söka, söka efter något som kan göras annorlunda!

***************************
uppdatering !

Fick tag på sahlgrenska och frågade om THS värdet... provet togs 09 i maj och låg på 2,3
sahlgrenskas gräns på att göra något åt det ligger på 2,5 så jag antar att inget kommer att göras åt detta !?
lite synd eftersom det känndes som om detta kunde varit en väg att gå.... men då blir det till att leta vidare efter andra lösningar !

Har förresten tackat ja till akupunktör tiden. Alltså själva konsultationen + en behandling för 900 kr.
Eftersom vi ändå är i göteborg den dagen kan jag åtminstone testa om det känns som något för mig !
behöver ju inte gå 10 gånger till om det känns skit.

Så nu ger jag det ett försök !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du inte tror på det och är spänd inför akupunktur så tror jag faktiskt inte att man är mottaglig för det, låter som att du inte ska göra det.Jag har sagt detta förr...men om du inte har Lars Nilsson på Sahlgrenska som egen läkare så ska du se till att få honom.Vem har du nu? Snorri? Lena?

Mariana

2010-09-28 @ 13:08:12
Postat av: Anonym

2010-09-28 @ 13:08:51
Postat av: Längtan

Tror som ovanstående: Om du inte tror på det så är det nog onödiga pengar.

Jag har också haft lite funderingar på både akupunktur och zonterapi, men jag känner mig osäker om det verkligen kan hjälpa mig och därför har jag avstått.

Lycka till i ditt beslut oavsett vad du kommer fram till.

2010-09-28 @ 13:17:36
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Om en behandling kräver att man ska behöva tro på den för att hjälpa, då är det inget att ha. Det är ren placebo-effekt och det kan man få billigare bara genom att tänka positivt vid varje ivf.

2010-09-28 @ 13:39:00
Postat av: Anonym

Jennie, det går inte att jämföra med att tänka positivt vid IVF, om man är väldigt skeptisk och spänner sig totalt så tror jag att kroppen inte tar emot nålarna på samma sätt plus att om man tycker att det gör ont, som det gör, så vågar inte behandlaren kanske sticka riktigt lika mycket och inte vrida lika mycket på nålarna under behandlingens gång.Så det handlar inte om att man bara ska "tro" på det, men man kanske inte kan ligga helspänd i musklerna för att man är rädd, då går det inte utföra korrekt.Så är det.Om man inte tex fick bedövning under äggplocket så skulle nog de flesta hoppa till i gynstolen och då skulle nog inte behandlingen gå rätt till och vid akupunktur har man ingen bedövning så det gäller att kunna slappna av.

2010-09-28 @ 15:33:44
Postat av: Jennie

Anonym eller du utan namn: Jag tror inte på akupunktur, därför likställer jag det med att tänka positivt vid ivf. Har precis lika liten effekt.

2010-09-28 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0