progesteron

Börjar redan bli lite tokig på progesteron vagitorierna.
Tycker att det lixom kliar lite där nere.... kan man få svamp av de här äckliga vagitorierna ???
Kan ju lixom aldrig vara bra att det är konstant kladdigt och trosskydd i precis hela tiden !

Självklart försöker jag byta trosskydd hela tiden, men den kladdiga känslan finns kvar. kanske för att man sätter in en ny 3 gånger om dagen !
Jag är ju fortfarande bara på ruvardag 2 så det är ju oändligt många dagar kvar med dessa vagitorier, jag vill verkligen inte få nån jäkla svamp infektion eller nåt!

Skulle vara intressant hur ni andra gör med era vagitorier, ligger ni ner en stund så inte allt rinner ut?, spelar det egentligen någon roll vilket håll man stoppar in den? Jag kör på det spetsiga hållet men läste nånstans att man egentligen skulle stoppa in den med den "trubbiga" sidan först?
Så kom igen nu tjejer nu vill jag höra era snuskiga vagitorie berättelser ;)

Kommentarer
Postat av: cf

Hallå,



Jag kan hålla med om att vagiatorerna är jobbiga. Jag ligger i sängen på morgon och kväll i en halvtimma efter. Detta göra att inte mycket rinner ut. På dagen sitter jag i min stol på jobbet och tar det lugn. Då rinner lite ut, men jag byter binda en stund efter och då är det ok. Lycka till!

2010-09-06 @ 20:18:14
URL: http://ivfresan.blogg.se/
Postat av: jenny

spetsiga ändan in och sen kniper jag en halvtimme om det är dag tid och sen direkt ut på toa och ta bort kladdet (ja, du ville ju ha snuskiga stories ;-) morgon och kväll tar jag den i sängen istället och sen samma procedur som ovan!



Och lycka till som fasen, sitter själv på 2 embryon sen förra fredagen, väntar och väntar och väntar och väntar. Någon gång blir det väl vår tur oxå eller hur!

2010-09-06 @ 20:50:57
URL: http://langtaneftersammanhang.blogspot.com/
Postat av: Carro

Ha ha ha jag älskar ditt inlägg i min blogg. "vi lovar att inte göra något återköp ha ha ha



Vaggisarna... Kladdigt... Jag ställer klockan en timma innan jag måste gå upp så att jag kan somna om en timma. På lunchen så tar jag med mig maten till ett vilorum. med andra ord ligger jag även då ca 45 minuter. På kvällen tar jag den när jag ska sova. Jag upplever det nog inte såå kladdigt som ni. Det håller sig på plats där inne tills jag sätter mig på toa ett par timmar senare och då "forsar" det ut. Det var min story :-)

2010-09-06 @ 21:23:07
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tar den trubbiga sidan in först, just för att det var så jag fick lära mig när jag jobbar på äldreboende. Vet inte varför, men jag tror inte att det spelar nån roll, min liksom vrider runt därinne ändå.



Kladdigt är det. Ligger ner en stund när det finns möjlighet. Är dock inte så noga med tider.. är det viktigt måntro??

2010-09-06 @ 23:21:25
URL: http://abigpart.blogspot.com
Postat av: Maria

Spetsiga delen in först, och jag ligger minst 30 minuter efter att jag tagit den. Har bara tagit den två gånger om dagen, så det har ju varit enkelt. Går på toa när jag behöver efter det har gått 30 minuter (går inte förrän jag måste) och då torkar jag bort det överflödiga kladdet. //Maria

2010-09-07 @ 07:58:42
Postat av: Miss S

Alltid spetsiga delen in först. Ligger aldrig ner efter, förutom den sista på kvällen innan jag går och lägger mig. Men försöker sitta ner på jobbet så mycket som möjligt. Det som stör mig, är att det är så fett. Det går genom trosskydden och gör fettfläckar i trosorna och klistret från skydden sätter sig i trosorna. Gör det inte så för er?

Dessutom spolas det ju inte ner när man varit på toa. Vilket är lite störigt på jobbet...

Ja, mina erfarenheter av proggisarna alltså...

2010-09-07 @ 10:11:50
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa

Usch ja, progesteron är inge kul. Först kladdet och i mitt fall kan jag inte sova om nätterna. Efter att ha tagit dem i några dagar så vaknar jag minst 2 ggr/natt dyngsur av svett, lagom mysigt.

Snart babyboom för oss, håller med! Nu är det fan dags! Fast av någon märklig anledning har jag fått TD till den 20:e?!

2010-09-07 @ 17:21:52
URL: http://www.asa1977.blogspot.com
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Ja fy proggisar e pecka :( Men jag vet vissa kliniker som använder en annan variant som heter Crinone som sk va bättre. Jag hr för mig att man bara tar 1 eller 2 om dan och att de inte kladdar lika mycket. Nästa gång jag ruvar ska jag be att få dem ist.

2010-09-09 @ 20:27:46
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0