orättvisor IGEN

Fick idag reda på att inte bara en av mina gamla klasskamrater utan TVÅ ska få barn nästa vår !!!
Den ena har två barn och den andra har 4 !!!!!

Alltså jag finner verkligen ingen rättvisa i detta.... betyder att de blev gravida ungefär samtidigt som jag gick igenom mitt ivf helvete! Det va ju JAG som skulle få detta !! Inte dom som redan har så många ungar !
Jag blir riktigt förbannad och känner att dom inte förtjänar detta... JAG förtjänade detta.... JAG har kämpat tills tårarna sprutar och nu blev jag fruktansvärt missunnsamm.
FAN oxå !

Den ena skrev för bara några månader sen på facebook att " funderar på att kanske skaffa en liten bebis till"
Tänk den som ändå kunde tänka den tanken och sen vips - önskningar slår in !!

KUK KUK KUK !!!!!

Vet inte hur jag ska avreagera mig på sådana här nyheter ! jag försöker att inte bli arg men jag är så ledsen och arg så jag kan inte andas!

kommer jag alltid känna såhär ? Kommer ingen i min närhet kunna bli gravid och jag bara känner glädje ?
kommer jag för alltid bara bli förbannad och ledsen om någon väntar barn ?
Så här ska det ju inte vara!

Om en vecka är det ju somsagt dax för läkar samtal och jag har börjat få ihop en lista med frågor !
Så mycket som jag vill ha svar på !
Väldigt nyfiken på om dom kan säga något om våra framtida chanser.... om dom ändå tror att det kommer lyckas nångång !?

även en vecka kvar då tills den omtjatade akupunkturen. Som jag skrev i det förra inlägget så måste jag ändå testa en gång för att sen avgöra om det är något för mig !

Vi resonerar såhär : Vi måste ändå prova det innan vi ger upp.... betala 5000 denna gången kommer suga men... om vi lyckas är det en piss i havet och underbart! och om det skiter sig så behöver vi inte prova det nån mer gång ! Och bättre att prova denna omgången än nästa för då måste vi ju betala hela ivf försöket själva och kommer det verkligen kosta pengar !

det hjälper mig ändå lite att leta information och forska om detta, eftersom man bara står helt stilla annars!
Nu känns det ju ändå som om man gör "något" i alla fall.
Men jag har ändå lite svårt att förstå hur jag någonsin ska kunna orka gå igenom en ruvning till igen !


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Snart kommer det närma sig nästa försök och då kommer din fighting spirit tillbaka, det lovar jag. Klart det kommer funka!

Kram

2010-09-28 @ 22:22:01
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Nora

Du måste acceptera att livet är orättvist, folk runtomkring dig kommer bli på smällen hur lätt som helst, hur det än går för dig. Du stressar bara upp dig och mår sämre genom att bli frustrerad. Lyser igenom i dina inlägg hur stressad du är. Påverka det du kan och acceptera det du inte kan påverka. De "lätt gravida" har säkert sin beskärda del utav orättvisa här i livet, bara det att det inte syns utåt.

Vill dig bara väl..

2010-09-29 @ 12:40:22
Postat av: Mikaela

Såå orättvist! Kramar!

2010-09-29 @ 16:59:38
URL: http://varfinnsminbebsis.blogspot.com
Postat av: Lilla Jag!

Förstår exakt hur du känner men jag försöker tänka att det är ju inte deras fel att inte jag kan få barn. För mig känns det lättare när jag gläds med andra men det är inte alltid lätt och man får vara nere iblad.

Kram kram!

2010-09-29 @ 17:44:21
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: Du + jag och framtiden

Oj, hade kunnat vara jag som skrev det där inlägget. Förstår precis hur du känner och tänker....



Jag hoppas att vi lyckas vi med!

2010-09-29 @ 20:46:10
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/
Postat av: Miss Baglady

Usch ja det är verkligen jobbigt när folk tom på facebook vräker ur sig saker som är så svårt för oss andra att uppnå. Det känns som ett slag i magen. För orättvisan är ju så otrolig. Varför ska vissa ha det så lätt, medan andra får kämpa flera år, om det ens går.



massa kramar och styrka till dig. håller tummarna

2010-09-30 @ 15:06:58
URL: http://baglady442.wordpress.com
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Du är berättigad att känna orättvisa, sorg, frustration och allt annat när folk runt omkring dig blir gravida till höger o vänster, det e orättvist. Det e jobbigt o känna så men vi kan inte hjälpa det, det e lätt för andra som inte känner så att säga att man inte ska bry sig eller lägga energi på det, men det e lättare sagt än gjort.



Testa akupunktur! Det verkar ju som att det hjälper en del och vissa tycker att det är avslappnande o bara det kan kännas bra när så mycket annat i det här med ofrivillig barnlöshet e stressig o jobbig. Vi testade det vid en behandling, men jag tyckte att inte att det va varken skönt eller avslappnande o jag tyckte det va jobbigt o åka iväg från jobbet så många gånger, sen funkade det inte för oss heller. Men jag vill inte ha det det ogjort o ångra sen att jag inte testade det.

2010-10-03 @ 22:43:05
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0