"Lyckan kommer till dem som skrattar"

Idag mår jag bättre ! Kroppen återhämtar sig fort ! Jag hade ont länge igår, och envis som jag är så tar jag aldrig värktabletter i onödan.
Så det blev en enda panodil på eftermiddagen som fick hjälpa mig igenom det !
Jag sover alltid på magen, men detta va inte aktuellt inatt!

Men som sagt nu har det lättat och även hjärnan blir klarare då !
Jag känner att jag har gråtit färdigt för den här gången !

Så jag vore tacksam om det kunde flyta på härifrån så jag slipper de här tårarna ! Jag är färdig med lipandet!
På något sätt är det skönt att ha denna dagen emellan, jag hade inte varit redo att åka in idag igen för återföring! Orkar inte med sjukhus just nu och faktum är att min stackars snippa vill vila lite! Känns ju halft som om man har blivit våldtagen efter ett äggplock!

Jag ser positivare på våra 4 ägg och är inte lika besviken som igår ! Men jag är fortfarande lika rädd för jag vet ju att allt kan hända! Så idag känns ändå som om jag kan slappna av, men morgondagen blir jag ett nervvrak igen !
Ett enda är allt vi behöver så det är väl det jag hoppas på, Frysen va kanske inget för oss ändå - gick ju inget bra senast så jag litar inte helt på det systemet!

Vi fick fram vårat önskemål i alla fall till en sköterska, hon skulle höra med läkaren om det va okej att sätta in 2 st om det skulle bli 2 befruktningar, så vi slipper stoppa ett enda i frysen !
kändes sjukt att ens prata om "ifall" det blir 2, vi ska nog ställa in oss på ett så vi inte blir alltför besvikna !

För ETT ska det åtminstone bli !! Jag vägrar ha gjort detta förgäves och slösat min dyrbara tid!
Jag ska bannemig få ruva även om det är det jävligaste på hela resan !

börjat med vagitorierna igen - tjohoo vad jag saknat dom - NOT!
så det är väl bara invänta graviditets hormonerna vare sig det fastnar eller inte!

veckans ordspråk: "Lyckan kommer till dem som skrattar"

Hrm.... undrar om jag fördärvat mina chanser då genom att ha grinat hela veckan !?
Får väl skratta ihjäl mig idag då för att ta igen det ! ;)
Fast jag vet ju inte förrän imorgon om jag har något att skratta åt !!


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Har du läst "hemligheten", det är en bok kortfattat säger att det du tänker och känner, det får du av universum. Du drar till dig allt i livet geom dina tankar.



När man vill ha något ska man "ge en beställning" till universum: skriv ett brev där du skriver exempelvis "Jag är så lycklig nu när vi lyckades med IVF....". Man skriver om det man önskar, det man vill ha i framtiden. Sen när man "lagt beställnigen" ska man vara glad och känna absolut tilltro till att man kommer att få det man ber om... Gå runt och känn känslan av att ha lyckats.



Bra med andra ord att du är lycklig! Ni kommer att lyckas, det vet jag!

Kram

2010-09-03 @ 13:24:11
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Längtan

Vad skönt att du mår bättre idag! Hoppas att du få bli ruvare i morgon. Just nu är jag livrädd att Rmc ska ringa att så inte blir fallet. Kan inte klockan bli kväll så att alla på Rmc gått hem...

2010-09-03 @ 14:12:43
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hos mig fick de ut fem ägg, alla befruktades, ett kasserades, tre frystes in och jag fick ett. Det embryot jag fick är nu 19 veckor gammalt inne i min mage.

Ge inte upp!

2010-09-03 @ 14:14:22
Postat av: Louise!

Hej på dej!!

Kan glädja dej med att vi fick endast ett ägg som klara befruktning och nu sitter ja här gravid i vecka 32 tack vare ett enda ägg!!!

Lycka till!

2010-09-03 @ 17:06:44
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Skönt att höra att du mår bättre idag tjejen. Ska tänka på dig massor imorgon och hålla tummarna allt jag kan.



KRAM!

Och tänk positivt nu! Det SKA gå ;)

2010-09-03 @ 17:23:01
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Tea

Du låter positiv, underbar!

2010-09-03 @ 17:28:33
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0