Åh Nej !!

Fan Fan Fan !!

Nu kommer ett klago inlägg och ni som inte orkar läsa sånt, kan sluta läsa här...

Inlägget handlar om nåt så underbart som solen...
Åh jag är så besviken just nu att jag vet inte vart jag ska ta vägen...

Århundradets finaste soligaste dag idag och jag har verkligen sett fram emot att få sola och få lite fin färg. Äntligen gjorde jag det och WHAT THE HELL !! EN enda dag har jag alltså solat och redan fått solfläckar i ansiktet ?!!!!

Ord kan inte beskriva min besvikelse.... nu när magen äntligen kommer att dyka upp och man kunde få se lite sommarfräsch ut så ska jag inte kunna vistas ute eller vaddå??
Har ju sååå sett fram emot att vara gravid på sommaren och få bada och sola med magen, men vad i helsike ska jag göra nu då?

Trodde verkligen inte att såna här fläckar kunde komma på en enda dag..??
googlade runt och nu verkar det som om de jäkla fläckarna inte ens försvinner.... några skriver att dom fått ha kvar fläckarna för alltid... att dom möjligtvis bleknar lite på vintern men sen återkommer så fort du solar igen.

Åhhhh jag blev riktigt ledsen nu faktiskt. Jag ÄLSKAR att sola och en sommar utan att sola och bada det godtar jag bara inte...

Jag sitter som i koma just nu, vad ska man göra... fick en ganska stor fläck i pannan och en mindre vid näsan.. om detta hände på en dag hur ska jag då se ut mitt i sommaren??
Jag som så gärna vill känna mig lite fin nu när jag ÄNTLIGEN är gravid, inte se ut som om jag är smutsig och fläckig i ansiktet :(

Jag har såklart redan förstått att jag kanske inte kommer se likadan ut efter graviditeten... bristningar och annat har jag räknat med och det kan jag ta... men INTE FLÄCKAR MITT I ANSIKTET !!

Kanske bara är likabra att inse att jag kommer fucka upp hela fejset den här sommaren då, för resten av livet.
Visst kan jag dra på lite extra solsydd men jag tänker INTE sitta i skuggan hela sommaren när man har väntat ett helt år på att få sol och värme.

Ni som varit gravida över sommaren fick ni massa såna här fläckar eller har jag bara extrem otur i det här fallet ?


Kommentarer
Postat av: Pi

Har hört om det där ja. Själv har jag fått såna fläckar i ansiktet utan att vara gravid. Det kommer liksom med åldern också. Tror att fläckarna bleknar rätt bra efter graviditeten om jag fattat mina vänner rätt. E-vitaminkrämer ska tydligen vara bra sen. Själv använder jag en creme som jag inte kommer ihåg namnet på nu, men googla på leverfläckar så hittar du tonvis med cremer som har blekande effekt. Kanske inget att laborera med under graviditeten, men väl efter. Lycka till! Använd hög solskyddsfaktor och smeta på extra på dina fläckar som kommit nu. Bättre en sommar i solcreme än fläckar i ansiktet för livet...tycker jag...

2011-04-19 @ 09:02:04
Postat av: Sara

Jag fick barn i november (var beräknad till 26/10) och jag var ute i solen hela sommaren utan att få några märken, så du hade nog bara otur.

2011-04-19 @ 09:03:35
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: mamma-wannabe

Min mamma har fått sådana fläckar i samband med graviditet som inte gått bort, men de går ju att sminka över, och de bleknar med tiden. Fast de alltid är tydligare på sommaren eftersom min mamma är en riktig soldyrkare, så skiter hon i fläckarna och solar ändå...



Jag har fått dem (av ålder tror jag) ogravid, så jag är lite försiktigare än min mamma och har alltid spf 15 i min dagkräm, och på så vis håller jag dem i schack. Men jag kan inte vara i solen utan solskydd, och jag har ofta en hatt/keps som täcker just kinderna (jag har en fläck på varje sida av näsan) och det funkar någorlunda.



Men hur det kommer att gå nu när jag är gravid vet jag inte, jag undviker att sitta still och sola (för då blir det ju väldigt intensivt på vissa utsatta punkter). Jag försöker vara ute i solen och röra på mig och då får jag lite färg men det är ju helt klart inte samma sak som att sola & bada...



Kramar från en "blekfis"

2011-04-21 @ 10:16:01
URL: http://familjecirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0