barnvagn 2

Tack för bra svar om era barnvagnar.

Har klurat och googlat lite till men det lutar fortfarande åt vår lilla vagn.
Det enda "negativa" jag kommer på om den är ju hjulen, fast det vet vi ju inte ens än, då man inte kan testa den ute :)

Till saken hör kanske att jag inte är en promenad människa- inte för fem öre...
så jag tror inte heller att vi kommer behöva några rejäla kraftiga hjul. Utan jag ser nog mer vagnen som en grej som gör att vi kan ta med oss barnet överallt, som det kan sova i.
Att den ska vara lätt att ha med i bilen när det är utflykts dax ;)

Alla är vi ju olika och de som älskar att promenera i skog och mark eller massa snö har ju helt klart behov av en annan vagn. Men jag är nog mer typen som går på plan mark, inne i stan och typen som hellre stannar inne om det toksnöat under natten.

och priset gör ju att man inte heller behöver bestämma sig på liv eller död, märker vi efter ett halvår/år att vagnen inte alls funkar för oss så får vi sälja den och köpa nån annan och då blir det garanterat en begagnad, plus att man då bara behöver tänka på att få en bra sittdel.

Såklart så kan man ju aldrig veta hur det blir och ni kommer säkert få ett argt inlägg i vinter om "den jävla skitvagnen" som inte klarar av snö :)
Men jag känner att jag inte vill utgå från att jag ska gå omkring på jobbiga underlag och i massa snö, för det har jag inga planer på, och skulle det hända ett par gånger under en vinter så fixar det sig säkert.

Idag är det barnmorskedax.... shit så längesen det va jag va där, räknade ut att det va 8 veckor sen senast. Har aldrig ringt och frågat nåt heller så det känns inte direkt än som om jag har nån större kontakt med vår barnmorska! Men det ändrar sig kanske snart när man kommer gå dit mer.

Det ska bli så roligt att få lyssna på hjärtat idag, speciellt eftersom jag för första gången inte känner mig så nervös över ett besök, bebis levde runt igår när jag gått och lagt mig och det va helt underbart. Tänk att få somna till en bökande bebis i magen * Lycka*
Eftersom vi båda tagit ledigt för besöket så åker vi nog och kikar på vagnen igen efteråt och bestämmer oss.
Shit, känns stort tycker jag. Hoppas det är leverans tid för jag vet inte om jag är redo att det ska stå en vagn här och vänta i månaderna som är kvar.

Spännande och se om vi blir med vagn idag eller inte ;)



Kommentarer
Postat av: MDB

Känns vagnen rätt så köp den och lyssna inte på råd från andra. Alla har ju olika behov och för er funkar det kanske bra med små hjul fast det inte alls skulle göra det för nån annan.'

2011-04-27 @ 12:15:03
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Vår bebis föddes i december, mitt i en snöstorm(fast inomhus då) Har en vagn som verkligen blivit prövad, snömodd, mindre isberg osv. Har ännu mindre hjul där fram och det har aldrig varit några problem! Hade samma bekymrade tankar innan men är supernöjd och väldigt positivt överaskad. Skulle aldrig vilja byta till stora, fadta hjul. Bor dock i en stad och har heller inte skogen som intresse.

Lycka till!

2011-04-27 @ 18:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0