foglossning

Åh lillskrutten, det va allt en upplevelse att få höra sitt barn där inne i magen :)
Men barnmorskan fick leta ett tag innan hon hittade den lilla luringen. långa minuter för mig som började fundera på vart bebis tagit vägen.

hjärtslagen låg på runt 155-160 - typiskt pojk snabba slag tydligen, så nu tror folk på en pojke, hittills har alla gissat på flicka... Åh det är inte utan att man blir nyfiken, hade så velat veta... men ska hålla mig så vi får den största överraskningen i livet när bebis kommer ;)
Bara man inte får en mindre chock och undrar varför vår flicka har snopp ! ;) hihi

Åhh men jag blev så sugen på ultraljud när vi lyssnade, åh vad jag hade velat sett den igen. Måste säga att det va grymt mycket mer mäktigt att se plutten än att höra den. Känner mig lite snuvad över att vårt RUL va så kort, bara 10 minuter och under den tiden mätte hon ju bara det hon ville veta och sen vips va det klart.
Min barnmorska tyckte oxå att det va i snålaste laget.
Men men spelar ingen roll egentligen så länge skrutten är frisk.

Största nyheten idag blev väl när jag förklarade mina smärtor i ryggslutet - klassisk foglossning tydligen.
Tjohoo, jag som hade hoppats på att slippa sånt men jag önskar nu bara att det håller sig på en lagom nivå och inte tar över resten av graviditeten.
Ni som tyvärr fick eller har foglossning just nu kanske vill dela med er med några tips ??

Vi blev förresten inte med vagn heller, vagnen vi ville ha fanns i lager och vi va inte redo att få hem den redan idag, dessutom har vi ju massa tid på oss att kolla runt ytterligare, så vi får se vad som händer på den fronten.

Tänkte avsluta med en magbild trots att jag egentligen inte tänkte lägga upp sånt, (har suddat bort en tatuering för att behålla min anonymitet ifall ni undrar varför den kan va suddig )

Här kommer vecka 22 och jag är grymt nöjd över att det äntligen börjat synas att det bor någon där inne ;)




God Natt på er !!



Kommentarer
Postat av: u

2011-04-28 @ 16:09:06
Postat av: Ulrica

Vilken fin bebismage!

Kram Ulrica

2011-04-28 @ 16:09:46
URL: http://icasmirakel.blogspot.com
Postat av: Dina

Jättefin gravidmage!

2011-04-28 @ 20:49:16
URL: http://tillefterlangtadedig.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Vilken fin magbild :)

Kram!

2011-04-29 @ 10:03:19
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: mamma-wannabe

Härlig bild!

Den där magen kommer snart växa så det knakar ;)



Trevlig helg!

2011-04-29 @ 13:52:34
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: När ett plus ett blir tre

Vilken fin mage. :-) Håller med om att det är spännande att både se och höra bebisen.

Trevlig helg!

2011-04-29 @ 15:07:10
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/
Postat av: Daniela

Jag tror mig ha läst att snabba hjärtljud tyder på en tjej :) Vår pojke hade runt 130 slag/minuten hela tiden. Lycka till!!!

2011-04-29 @ 18:09:50
Postat av: Anonym

Snabba hjärtljud tyder på tjej! Vår lilla tjej låg runt 150 - 160 varje gång ;).

2011-04-30 @ 08:46:44
Postat av: Anonym

Jupp, här säger de också att snabba hjärtslag tyder på en tjej. Oseas hade mellan 155-163 på alla kontroller. Typiskt tjejtempo, så här stämde det absolut inte. Han hade så hög puls i starten också eftersom han var prematur, så det var inte bara på kontrollerna han fick hög puls. Har inte så stor tro på det där jag.

2011-05-01 @ 16:17:01
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder. Man blir så varm i hjärtat. Hit kommer jag återvända... Lycka till med allt :)

2011-05-11 @ 19:44:27
URL: http://for-evigt.blogspot.com/
Postat av: Gení

Jag kan foglossning. Punkt. Bär på mitt andra barn nu, BF 1/6 (väldigt snart dags m.a.o). Det man kan göra, framförallt när magen blir större och påfrestningen större, är att ta små steg och inte vagga (när du går) för mycket. Vidare är det bra att träna upp musklerna, ta ev kontakt med sjukgymnast om så är. Själv funkar även akupunktur som smärtlindring, vilket de också kan hjälpa till med. När du sover på sidan, ha en ganska tjock kudde mellan benen som avlastar och håller benen parallella, vilket för övrigt är viktigt när du mest bara står upp.



Det var några tips som kan komma att hjälpa om det börjar göra ont. Hoppas du har nytta av några och lycka till med graviditeten! :)

2011-05-17 @ 15:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0