målning

Hm, den lediga dagen skulle idag ha gått till att måla det nya skötbordet vi köpt / byrå / bokhylla... ( stor möbel e det i alla fall )
Men detta visade sig vara ett större projekt än jag tänkt från början.

lådorna gick alldeles galant, dom kommer bli klara på ett kick, har slängt på 2 lager med färg och kan tänka mig att det behövs 2 lager till. sen är dom klara ;)

MEN nu till resten av den stora klossen. Det kommer gå år MYCKET färg !!
och jag tappade intresset redan innan jag målat över överdelen ens en gång...
färgen jag har är nämligen kass... rinner som vatten och det kommer ta en evighet.
och eftersom den är så "tunn" kommer det krävas många många lager innan den blir riktigt vit.

Efter en timma i det rummet tyckte jag det luktade för mycket färg så jag vågade inte fortsätta... vet inte riktigt hur jag ska gå vidare?

köpa ny bättre färg är inte ett alternativ eftersom vi har 10 liter av den billiga skitfärgen som ändå måste användas. och låta killen måla den är inte riktigt heller ett alternativ... då han inte är så noga med detaljer....

Är väl bara inse att även detta kommer ta lååång tid, då jag får måla lite i taget innan det börjar lukta för mycket.
Men vilken tur att vi har all tid i världen då innan skrutten ska komma ut ;)

Men skillnad från förr e det i alla fall, för då hade jag målat en hel dag tills den blev klar och sen är det färdigt...

så nu har jag fått klaga av mig lite över min målarsituation !
Men snyggt kommer det bli... om tusen år sådär när det är klart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0