Vecka 19

Efter en underbar helg är det dax för ny vecka nudå.
Vi va bortresta i helgen så tyvärr vill man ju vara ledig mera så man hinner grejja här hemma oxå.
Finns såå mycket jag vill göra i lilla rummet. Men men, en sak i taget.

hittade en lampa igår på ikea i alla fall, det va en vanlig tråkig vit men med lite klippa & klistra så är den nu snart klar att hänga upp ;)

hade sparat små bitar av tapeten som vi tapetserat med i barnrummet, och efter lite piff så blev jag grymt nöjd.

Ikväll ska vi "komma ut ur garderoben" vi ska på kalas och planerar att berätta om bebis för de som fortfarande inte vet. Tex min mormor & morfar, moster och såna släktingar. Behöver bara berätta för dom sen går djungeltrumman. (några utvalda i släkten vet ju redan men nu är det bara resten kvar)

Så this is it. Efter ikväll kommer de flesta veta. Phu, känner mig inte redo egentligen, men vi har väntat länge nog. Och allt såg ju jättebra ut på rutinultraljudet så nu är det dax.
Vet inte varför, men jag gillar att ha den här lilla hemligheten för oss själva :)
Men vafan nu har vi ju gått färdigt hela 4 månader så jag antar att det är dax.

Är så redo att börja med min bebisbok oxå men får inte riktigt tummen ur... vart tar tiden vägen ??
är seg på att beställa kort och sånt som jag i såna fall behöver till boken.

Tänkte ha lite olika egna blad, tex ett med ultraljudsbilder, ett med magbilder, ett blad med bilder på oss och vår familj, kanske ett släktträd.
bilder på mig & E som barn för att se vem bebisen kommer vara mest lik ;)
lite såna ideer har jag men då ska jag hinna sitta ner och leta kort.
Är grymt pysselsugen och önskar man kunde få slippa jobba ett tag :)

Men men tillbaka till verkligheten och bege sig iväg till jobbet.



Kommentarer
Postat av: mamma-wannabe

Jag känner igen känslan av att vilja hålla på hemligheten ett tag till...

Jag är hopplöst dålig på att tala om för folk (ja, de närmsta är ju avklarade vid det här laget) att vi väntar barn.

Dels vill jag suga på karamellen för mig själv en stund till och dels vet jag inte hur man gör.

Det finns liksom ingen fras eller replik som känns naturlig och det tror jag hänger i hop med att jag faktiskt inte riktigt har tagit in att det kommer en ny familjemedlem i augusti.



Önskar att jag var så pysslig som du - har inte gjort något för den lill* ännu, bara sparat ultraljudsbilder, men det får bli en senare fråga, inom 2 månader är vi inflyttade i huset... så det finns lite annat som jag måste göra innan dess.



Hoppas du har en bra dag!'

KRAM

2011-04-05 @ 07:41:52
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Vad roligt att få berätta :) Förstår samtidigt känslan av att vilja hålla det för sig själv. Det kommer nog kännas härligt ändå när ni "kommit ut" :)

Kram!

2011-04-05 @ 09:26:50
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0