18 dagar kvar

Barnmorskebesök igår, fick träffa en ny 3:e barnmorska, de andra 2 jag haft va lediga båda två.
Denna gillade jag inte men men, kanske va sista gången vi va där ändå :)

Jag tyckte inte att nåt stämde alls denna gången, senast blev måttet på magen 28 cm och den här barnmorskan mätte nu till 32.. ? Inte har jag växt 4 cm på två veckor, så dom mäter nog lite annorlunda, men det kändes lite tråkigt att inte ha "rätt" mått inskrivet i min journal.

Sen kände hon på magen och sa att bebisens huvud fortfarande va ruckbart...? vilket jag oxå tyckte va konstigt eftersom de andra 2 barnmorskerna sagt i flera veckor att huvudet vart fixerat och inte gick att röra.
Kan det släppa igen ?

Ja ja, hur som hellst verkade bebis må prima därinne men har det nog väldigt trångt ! hon sa att det det verkligen är bebis överallt i min lilla mage så det finns inget utrymme kvar direkt.
Kanske därför bebis inte alls sparkar runt så mycket som den gjort förut... det finns helt enkelt inte plats !

Idag ska vi iväg till sjukhuset och hyra bilbarnstolen :) kommer kännas konstigt tror jag att se den i bilen varje dag nu framöver.... shit, det närmar sig verkligen.

Har redan fått frågan " ingen bebis än..? " hehe kan tänka mig att man kommer tröttna fort på just den frågan om den återkommer i flera veckors tid. Speciellt om man går över tiden.

börjar verkligen längta nu, men som sagt nån vecka till.... sen är det fritt fram :)


Kommentarer
Postat av: Tea

Många frågor hinner det bli!

2011-08-19 @ 14:37:36
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Samma här, väntar otåligt, babyskyddet på plats och alla blir hoppfulla så fort jag inte svarar i telefon...



Längtar verkligen nu.

2011-08-19 @ 18:03:57
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: MDB

Oj vad spännande att det är så nära nu. Kommer ihåg hur det var när det började ticka ner, förstår hur du längtar!

2011-08-21 @ 10:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0