mag tankar

Hm, enligt barnmorskan växer ju magen som den ska, men jag själv tycker bara den blir mindre och mindre.
Upplever inte alls att den är lika "stor" som för nån månad sen, kanske är för att den har sjunkit ner så ?

Eller så är det för att jag då va på stranden i bikini och såg magen hela tiden, nu är det höst koftan på och då bara försvann bebis magen.

Det känns väldigt annorlunda där inne oxå, märks att det inte finns nån plats. Förut va rörelserna och sparkarna så mysiga men nu känns det mest obekvämt när skruttis rör sig, och sparkarna (dom få jag får) träffar rätt i revbenen så dom är inte heller mysiga längre.
Sen har jag ont under ena bröstet... känns som om huden där är alldeles uttänjd, eller så är det kanske innuti det gör ont ? bebis kanske har sparkat på samma ställe så det blivit ömt.

Inga bristningar än dock... men jag ska väl inte ropa hej än för då spricker väl hela magen sista veckan.
Hade varit trevligt med en augusti bebis... men då får den allt skynda på nu :)
Undrar om man snart ska börja googla såna där tips på vad man kan göra för att sätta igång det hela... fast jag tror nog inte ens på sånt, tror det är skrutten själv som bestämmer när det är dax.
Men det är klart, testa en och annan grej kan ju inte skada om man längtar lite extra :)


Kommentarer
Postat av: Tea

Jag skulle tippa på att magen sjunkit ner och de är därför den känns mindre :)

2011-08-26 @ 08:28:22
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0