bättre

Härligt att man efter en riktigt dålig dag kan ha en bra dag mitt upp i allt :)

Idag känns livet lite lättare och sakta sakta får jag uppackat mer och mer.
Idag va första gången sen vi flyttade in som jag åkte iväg en stund, handlade lite och åt ute. Så skönt att bara komma iväg och tänka på annat en stund... även om det jag inhandlade va tapetlim och färg haha, men jag fick köpt gips på apoteket oxå så snart blir det bygga gips mage som gäller :)

E körde så det rök igår och målade barnrummet, en sista strykning idag bara sen är det färdigmålat.
Anledningen att jag har så bråttom med just bebis rummet är ju att jag vill få in skruttens möbler, dom står överallt just nu. och jag vill att färg lukten ska hinna lägga sig så jag kan lägga in bebis kläder i garderoberna.

annars ska vi inte börja med nån renovering nu, utan bara få undan allt sen är jag nöjd.
några frågade om vi inte kunde ta in en städfirma eller ta hjälp av vänner.
Vännerna slet som djur på vår flyttdag så där har vi redan fått hjälp för stunden.
Och vi har inlett en tvist med säljaren angående städningen, dock blir det ingen städfirma för nu har vi ju redan städat det mesta av det själva. Men naturligtvis hoppas vi på nån form av ekonomisk ersättning.

Synd att semestern är slut för de flesta nu, annars hade jag gärna fått hjälp från lite alla möjliga, men alla har helt plötsligt fullt upp med sitt.
Men idag va pappa här en sväng och hjälpte mig att flytta allt tungt som jag inte kan flytta, så då fick jag möblerat lite i två rum helt plötsligt :) vilket blir lättare att packa upp resten.

Nästa vecka slutar E tidigare oxå så då kommer vi kunna få gjort mycket.

J: du hade en fråga om magen, ja tyvärr så började den ju synas väldigt sent på mig. kollade tillbaka på mina magbilder nu och det tog ända tills 25-27 sådär innan lillkulan visade sig. Jag & E såg ju såklart lite tidigare men inte direkt nån annan.

Så nu va denna data pausen slut. Blir till att försöka få upp lite gardiner nu.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Har följt din blogg lite och själv är jag i vecka 31. Bor du i skåne? kram

2011-08-13 @ 13:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0