glad ;)

känner mig riktigt glad just nu och ser såååå fram emot ultraljudet imorgon.

Klart jag inte ska göra överdrivet många ultraljud som några trodde...
många gör väl kub eller vad det heter runt vecka 12 ändå, nåt sånt behöver jag inte göra (vad jag vet ?)
så det är ju bara detta vi gör extra. Och eftersom vi ändå är i vecka 11 så behöver vi ju inte kolla i vecka 12 eller 13 som många andra gör.
Utan sen väntar vi tills rutinultraljudet ska göras.

Det här kommer hjälpa mig med min oro nåt enormt. Att få veta att man KAN vara gravid utan att känna något, och att lillen klarat sig från embryo stadiet till foster stadiet. För ser allt bra ut nu så räknar jag med att det kommer gå kanon fint sen. för då är vi över de värsta veckorna sen.

och det är ju nu som det är som svårast att förstå detta, sen kommer man ju få andra små tecken även om gravid symptomen sviker... förr eller senare så måste ju magen börja puta.... Åh och tänk när man kan få känna nåt därinnifrån ;)

Lite av oron tror jag släppte av bara tanken på att vi ska få se skrutten !
Kanske blir en ikea tur på hemvägen och går allt kalas så ska vi kolla in lite baby grejjer för att få inspiration till vårat eget barn rum !



Kommentarer
Postat av: Lisa K

I Stockholm brukar vad jag vet blivande mödrar från 35 år och uppåt erbjudas kub-test (för att upptäcka ev kromosomförändringar). Och det görs väl någonstans där i vecka 10-14 om jag inte minns fel.

2011-02-07 @ 21:48:27
Postat av: F

Lycka till det kommer gå bra! Kraam

2011-02-08 @ 09:44:09
URL: http://langtarsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så härligt att få se den lilla igen. Och så mycket har ju hänt nu, man kan verkligen se att det är en bebis där inne. Jag kan absolut rekommendera barnmorska även om du inte får se bebisen. Jag har i alla fall jättebra erfarenhet av min barnmorska här. Hon är guld värt i graviditeten. Och som du säger så är det inte länge till du får andra tecken från den lilla i magen. Och om du fortsätter att vara orolig så finns det doppler som du kan använda till att lyssna på hjärtljudet hemma. Det florerar vissa rykten om att detta kan stressa bebisen, men ingen forskning visar detta. Kan nog vara smart att begränsa det då, för säkerhets skull. Jag har en sån, har bara använt den 3 gånger, men de 3 gångerna jag har behövt den så var den super att ha. Kostar bara runt 300,- på teknikmagasinet. Och om du känner dig orolig og bekymrad så är det bara att ta fler UL, det ska väl ingen annan mena något om. Det är din oro som behöver stillas, och jag vet precis hur det är. Lycka till ikväll!

2011-02-08 @ 10:37:15
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Louise

Lycka till på ditt ultraljud, skönt att du får komma å titta till det lilla knytet! Anar att det blev en del handlat på Ikea;) kramar till er!

2011-02-08 @ 11:58:49
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Bra att ni gör ett ultraljud så att du kan ta det lugnare sen :) Kram

2011-02-08 @ 12:40:17
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0