privat

härligt att höra att det inte bara är jag som är så nervig.
Ett privat tidigt ultraljud får det nog bli. Måste ju lugna mig lite ;)
(nån som vet förresten hur tidigt man kan göra ett riktigt ultraljud... alltså inte ett vul ? )

E är inte lika oroad som jag, han anser att vi redan sett att den lever och hade hjärtaktivitet.
MEN..grejjen är ju att det är stoor skillnad på ett ultraljud nu och det vul vi gjorde 7+2.
Nu skulle man ju se ett foster, som åtminstone liknar en människa, då va det ju bara en prick i stort sett.... men OJ vad jag älskar den där pricken ;)
och det kanske är lite mer verkliga hjärtslag än bara ett flimmer på skärmen, ( som jag verkligen fick anstränga mig för att se ) dessutom hade det vart underbart att se så den har växt som den ska, så inget avstannat.

Men frågan är bara vart jag ska vända mig ? har ingen aning om man kan göra detta privat i våran lilla stad ? Hm... vi ska ju på första besöket till mödravårdcentralen om en vecka, kanske ska ringa igen och fråga om det finns möjlighet att göra ultraljud då eller om hon vet vart jag kan vända mig ?
Men jag vill inte bli en av de där oroliga/tjatiga redan på en gång... fast det borde väl vara en ganska vanlig fråga !

Ska i alla fall bestämma mig för stunden att allt är fint och att den lilla finns där inne och växer, så att jag står ut till nästa vecka. Allt har ju gått bra hittils... jag va ju supernervös i vecka 5 och här är vi nu 5 veckor senare och inget blod ingenting ! Måste väl försöka anta att allt är bra bara!

(angående frågor om dr L så ska jag leta efter mailadressen och köra ett inlägg om det senare )

Kommentarer
Postat av: Mickan

Passa på å gör en rolig tur till Gbg med ultraljud, bio och middag i ett paket, för att fira liksom (jag låter som en reseförsäljare). Vi gjorde vårt ul där på Calanderska, kostade ngra hundra men det var det värt helt klart. Till oss sa de att man kunde göra riktiga ul fråm v 11 ungefär så vi gjorde vårt typ v11+3 - sååå fantastiskt att få göra ett riktigt ul när de kör med manicken utanpå magen liksom. Halelujamoment! Krams! /M

2011-02-03 @ 07:36:14
URL: http://www.wennstams.blogspot.com
Postat av: Candra

Det finns en massa bra kliniker i Gbg, Emma ultraljudsklinik var vi på när vi tog reda på könet. Dem gör även en ordentlig undersökning av hjärtat och fostervattnet, emmaultraljudsklinik.se tror jag att det var.

Känner du att du att du vill göra ett UL så tycker jag att du ska göra det, jag behövde det och jag började till och med gråta när jag fick höra hjärtljuden för första gången för all oro verkade släppa när man fick höra det lilla pickandet inne i magen.



Jag har mått lite oförskämt bra hela tiden och det enda som påminde mig om att jag är gravid är magen, senare in i gravididteten kommer det fler symptomer och krämpor.

Lycka till nu



Kram/C

2011-02-03 @ 09:39:20
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: K



I stockholm kan man göra ultraljud privat från vecka 10. Och det borde ju inte vara så stor skillnad från stad till stad. Lycka till!

2011-02-03 @ 09:49:32
URL: http://ivantanpadej.blogg.se/
Postat av: livets underverk

Jag gjorde första UL i vecka 10+4 på Barnmorskegruppen i Gbg (för att konstatera graviditeten inför KUB-test). Det var otroligt skönt att se det lilla livet och det lugnade mig väldigt mycket (åtminstone en vecka eller två, sedan började min oro igen... :-) ). Lycka till!

2011-02-03 @ 12:50:43
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Evelina

Som andra skriver... vecka 10+några dagar - vecka 12 typ. Jag såg på ett ultraljud i vecka 11+2 för KUB (jag har inte varit gravid själv utan det var under utbildningen).

2011-02-03 @ 13:05:44
URL: http://cuteewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0