vecka 12 ;)

Tjohoo !  idag är vi på dag 11+0 och går då in i en efterlängtad vecka 12.
Magen lyser fortfarande med sin frånvaro tyvärr, jag som är sååå redo för att den ska börja visa sig nu !

Alla hjärtans dag idag och tyvärr blir det inte mycket firande eftersom vi jobbar om varandra idag. E jobbar dag och jag kväll så vi får mysa till en kvälls film eller nåt sen.
Jag däremot kan fira med vetskapen att jag har två hjärtan som slår i min kropp ;)

Åh vad jag vill ha mer helg. Allt är så mycket lättare, speciellt med maten. Gillar inte att jobb dagarna ställer till det så i mat väg. Jag fixar inte att äta mikromat just nu och det är allt som går att göra på jobbet. Hoppas verkligen att min aptit ökar snart. Hade vart lättande att gå upp nåt kilo bara så att det går åt rätt håll.
Ska försöka att inte haka upp mig på maten, men det är svårt när jag gick ner där i början och fortfarande inte lyckats komma tillbaka till vad jag vägde innan.

i övrigt verkar E förstå detta mer än jag, han berättar hej vilt för folk just nu, kompisar, en morbror, och några på jobbet. Jag däremot kan inte ta orden i min mun.... förstår inte riktigt varför? Kanske för att jag så förknippar graviditet med en gravid mage... så mina vänner får lungt vänta, några få vet men jag är inte redo att verkligen slänga ut det. Men snart måste jag säga det. En av mina kompisar håller på att försöka styra upp en krogrunda och jag måste få sagt det innan dess.


Kommentarer
Postat av: Kenai

Vill bara lämna en hälsning, har följt din blogg länge och den är så bra. Är själv gravid just nu, bara i vecka 5+5, så än är det långt kvar. Det var vårt fjärde försök som äntligen gav oss ett plus. Just nu är jag livrädd för missfall, känner mig inte alls gravid och är ångestfull att någor ska vara fel. Har inte vul förrän den 1 mars. Känner igen mig mycket i dina ord och hoppas att vi båda får våra efterlängtade bebisar under 2011. Ha en toppendag!

2011-02-14 @ 12:52:52
Postat av: Tea

Härliga vecka 12, grattis!

2011-02-14 @ 19:29:26
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Nikita

Följer din blogg sen ett tag tillbaka. Det var när vi själva klev in i ivf-svängen som jag hittade hit. Vill bara säga ett stort grattis, och är det tvillingar? Eller har du skrivit det innan?

Jättekul, och verkligen glad för er skull!



Efter några års försök, och två X, som gjorde mig steril, har vi haft den otroliga turen att lyckas på vårt första ivf. Är i v.7 nu (6+4) och om allt går bra kommer lille kotten runt den 6 oktober.



All kärlek och glädje till er, och ett varmt lycka till på resan som börjat :-)

2011-02-14 @ 20:05:27
URL: http://nikitasplace.wordpress.com
Postat av: Candra

Den magiska gränsen, Jätte grattis till er.



Kram

2011-02-15 @ 07:03:19
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: Lotta

Stort grattis till graviditeten!

Tyvärr så lyser magen med sin frånvaro alldeles för länge, man vill ju att den ska synas med en gång. Tyvärr så brukar det inte bli uppenbart att man är gravid förrän runt v 20 och efter, så försök håll ut ett tag till!

Lycka till i fortsättningen!



2011-02-15 @ 14:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0