vecka 13

Då va vi äntligen förbi den ruggiga vecka 12 och glider in i 13 - WoW!!

Jobbade dag första gången idag på mycket länge och jag kan säga att OJ vad tacksam jag är att jag i vanliga fall jobbar kväll.
Fy vad jag mådde äckligt idag. Fick inte i mig nån frukost, så illamåendet kröp runt hela dagen och jag fick springa och smyg hulka ett par gånger. Alltså ingen spya bara hulkningar.
Blev även riktigt svimfärdig ett tag, fick sätta mig på jobbets toa golv ett tag och när jag tillslut kunde resa mig va jag alldeles krit vit i ansiktet. - lite små läskigt!  ( kan det vara lågt blodtryck eller ?... )

annars går det bra, känner mig lite snuvad bara på att jag aldrig får nån antydan till mage... jag är ju som jag skrivit väldigt liten och smal så jag bara antog att den skulle dyka upp ganska tidigt, hur kan den där stora livmodern gömma sig i den lilla magen ? Lillen kan jag förstå att den gömmer sig då den fortfarande är så liten men det står ju att livmodern är hyfsat stor nu. Och jag som längtar och längtar sååå, oxå vägrar den dyka upp.
Så jag är grymt avis på er som det syns på redan i vecka 12.
Jag vet att jag inte ska tjata om detta, den kommer när den kommer, men när man mitt i ivf:andet dagdrömde om att äntligen få lyckas så drömde jag ju om just en stor mage. ( och själva bebisen såklart men just det målet är så overkligt långt bort så magen är ett närmare mål )

"bara" 5-6 veckor kvar tills rutinultraljudet då vi får se skrutten igen - Längtar efter det oxå ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla -mamma till Elliot

Den kommer vännen! :)

Jag hade inte heller mycket till mage i v 12 men sen runt v 15-16 sa det bara poff! Jag putade nog lite extra med bara för jag ville att det skulle synas. Och stooor blev jag tillslut, gick upp 27 kilo!!!! Det får man lida för nu i efterhand istället men har bara fyra kilo kvar nu så jag är nöjd!! ;)



Kramisar

2011-02-21 @ 21:27:47
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Anna

Så härligt att vara i den magiska v 13!

Grattis!

2011-02-21 @ 22:24:39
URL: http://enmammawannabe.blogspot.com
Postat av: Anna

Så härligt att vara i den magiska v 13!

Grattis!

2011-02-21 @ 22:24:59
URL: http://enmammawannabe.blogspot.com
Postat av: Monica

Hej! På en del personer så kan livmodern luta lite bakåt i magen och då tar det lite längre tid innan det syns!

2011-02-21 @ 23:43:31
Postat av: Theodora

Den kommer ska du se. Jag är också väldigt liten. Och min mage kom efter v 21. På jobbet visste en del inte att jag var gravid fören mån 6. Hahaha. Njut nu så ska du se att du snart har en rund och fin mage.

Grattis till v 13 btw;)

2011-02-22 @ 10:31:51
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Grattis till vecka 13! :)

2011-02-22 @ 15:14:52
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

TIPS: Be din MVC-barnmorska skriva ut recept på Lergigan comp mot gravid-illamående. Guds gåva till gravida kvinnor, jag mådde jätteilla första graviditeten och fick dem då. Är gravid nu igen och tar dem varje dag. Illamående är så gott som bortblåst med dem.

2011-02-22 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0