1 dag kvar !

Imorgon har jag gått 7 hela veckor och vecka 8 börjar ;)
Den magiska veckan alltså.... veckan vi kommer få se så allt står rätt till och jag är MER än nervös !!
Mår hur konstigt som hellst just nu och jag antar att det är den sjuka nervositeten som spökar.
Jag vågar inte ens tänka på hur rädda vi kommer vara när vi sitter där i väntrummet på sahlgrenska.

Det handlar ju om så mycket mer den här gången.... det är verkligen liv eller död på spel !

Då har det alltså gått tre veckor sen vi fick veta och bara det att allt gått bra sen dess är ju positivt. Inget blod alls och små symptom som uppkommit sakta men säkert.

illamåendet kommer hela dagarna och de senaste dagarna har jag även blivit så trött mitt på dagen att jag vart tvungen att vila... blir dessutom fruktansvärt grinfärdig för småsaker.
Förut började jag nästan gråta för att jag inte hittar nåt att ha på mig på begravningen, och sen ville jag gråta för att det luktade apa i trappuppgången.

Har ångest över att behöva jobba oxå. Mår dåligt över att ens tänka på att gå till jobbet.
Skulle vilja ligga här hemma bara tills 12:e veckan sådär och krypa fram ur mitt skal när man kan berätta för folk ! Men tro nu inte för guds skull att jag inte är lycklig !!

Vågar inte släppa fram mina känslor riktigt än bara... men på tisdag så VET vi ;)
Och då ska jag vara den lyckligaste på denna jord !!


// Tillägg ...
m: jag har ingen aning om vem jag ska få träffa på tisdag. Får säkert nån idiot läkare som den där milan eller vad han nu hette. Har bara fått dryga otrevliga läkare på alla mina vul.
Men jag ställer in mig på en kass läkare så får det bli en positiv överaskning om det är nån trevlig. ;)
Dessutom orkar jag inte ringa och kräva nån annan för då får jag säkert vänta ännu fler dagar och det vill jag ju absolut inte, inte nu när vi är så nära!
Så bara vi får se ett (eller två) hjärtan som slår så kan jag ta vilken skräp läkare som hellst ;)   //

Kommentarer
Postat av: Jessica Nilsson

Håller tummarna för er.



Men de låter allt som att ni ska få ett positivt svar =)När jag själv var gravid så vart jag sjukt trött på dagen men även på kvällarna. Jag som alltid varit en nattuggla somna 22.00 på kvällen... Och jag känner igen din situation rörande maten. Kände precis likadant..



Så visst låter de som att de bor en liten där inne. =)



Kram Jessica

2011-01-16 @ 19:27:57
Postat av: Lisa

Vad skönt att du får göra ett ultraljud redan i vecka 8! Jag blev gravid på "vanligt" sätt och fick vänta till vecka 18 innan vi fick se att allt var ok. Så vi sa inget till någon förrän efter vecka 18, vi ville först veta själva att allt var ok. Och det var såå långsamma veckor!



2011-01-16 @ 20:20:57
Postat av: m

Vet du vem som ni ska träffa på tisdag? Vilken tid är det? Det är två därinne!!

2011-01-16 @ 22:04:06
Postat av: mamma-wannabe

Håller tummarna idag!



KRAM

2011-01-17 @ 08:50:56
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Louise Flod!

Håller tummar å tår idag, åh va spännande!!! Kram!

2011-01-17 @ 10:33:31
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till på UL. Jag kan lova dig att du intekommer bry dig om hur läkaren är när du får se det lilla hjärtat som blinkar på skärmen. Detta är er lycka, och den känslan kan inte förstöras. Men vet hur det är att hålla tillbaka känslorna. Man vågar liksom inte riktigt jubla ut. Men det kommer. Låt lyckan övervälda er när ni sett en liten levande groda (tyckte verkligen det såg ut som en groda)

2011-01-17 @ 11:51:27
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Louise

Kommer vara in här 100 gånger idag tills du avslöjat om det var ett eller två hjärtan som slog!

kommer ihåg mitt ultraljud, den lyckligaste dagen, man kan inte tro att det är sant!!



kramar!

2011-01-18 @ 10:29:31
URL: http://ivfmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0