bloggpaus!

Ni som tackat för er och inte vill läsa mer hoppas jag håller er borta, för såna kommentarer som Lisa & Nora klarar jag mig utan. Jag kommer ta bort kommentarerna från bloggen och jag hoppas aldrig ni kommenterar igen !

Från och med nu tar jag bort kommentarer som sårar eller retar upp mig så det är ingen ide att ni ens skriver sånt!

Ni andra härliga människor som följt med under resans gång är jag ytterst tacksam för, ni som istället tipsar vad man kan göra mot illamående eller berättar liknande historier - Sånt är värdefullt!

Dom senaste inläggen har upprört många och nu lägger jag dom bakom mig!

Bloggpaus blir det dock då det inte alls känns kul att ens komma in på bloggen just nu, det tar mer energi än det ger så vi får se när jag kikar in igen !

kanske kommer tillbaka vecka 12 när jag själv förhoppningsvis börjat förstå att det här faktiskt är på riktigt. För som jag skrivit förut så har jag sjukt svårt att tro på det. Jag tar verkligen inget för givet och har hela tiden känslan att det här är för bra för att vara sant!

Ser sååå fram emot den dagen jag får se ett litet put på magen, något som visar att det växer och knakar, ser fram emot dagen jag och E tillsammans går och handlar de första sakerna, men nu går jag i viloläge och inväntar att verkligheten ska komma ikapp.


Kommentarer
Postat av: MDB

Tråkigt att de dumma kommentarerna har fått dig att tappa peppen för bloggen, men har själv varit med om det (med en tidigare blogg) och vet att det är svårt att inte reagera.

Ha det så skönt under din bloggpaus, ser fram emot att du kommer tillbaka sen med någon liten uppdatering om du hittar motivationen igen. Kram!

2011-01-30 @ 13:23:04
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: En annan Lisa

Hoppas du kommer snart igen. Jag följer din blogg varje dag.



Förstår att du tappat lusten litegrann. Det är så synd, både för dig och för oss som faktiskt uppskattar din blogg!



Lycka till med allt, och snälla, skriv lite ibland i alla fall så man vet hur det går?



Kramar! Och ta hand om lilla bebismagen :-)

2011-01-30 @ 13:44:28
Postat av: Nenne

Tråkigt, men jag kan förstå dig. Jag kommer sakna dig - hoppas du kommer tillbaka! Lycka till med allt.

Varma kramar

2011-01-30 @ 16:13:11
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica Nilsson

Blir så arg, varför måste människor trycka ner andra. Varför kan dom inte bara koncentrera sig på sitt eget liv istället för att försöka få andra att må dåligt. Fan va arg jag blir. Kan folk börja bete sig som vuxna å lämna sandlådan bakom sig.



Hoppas du skriver snart igen. Håller i alla fall tummarna för att det ska gå bra för er. =) Det är er tur att lyckas nu =)



Kram på er.

2011-01-30 @ 16:17:55
Postat av: litesiandso

Jag förstår inte varför människor som retar sig på dina inlägg fortsätter att läsa bloggen. Du har rätt att skriva vad du vill i din blogg. De har rätt att låta bli att läsa den om det inte håller med. Jag tycker däremot inte att de har rätt att kasta skit på dina känslor och dina ord i din blogg. Fortsätt att skriv vad du vill!!!



Kram

2011-01-30 @ 16:39:58
URL: http://litesiandso.blogspot.com
Postat av: Ewezi

Söt header!

2011-01-30 @ 16:51:30
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny filmblogg med massor av bra filmtips! Om du gillar Filmster kan det vara bra att veta att det går finfint att följa den via både Facebook och Bloglovin'!



Ha en underbar och filmrik söndag! :)

2011-01-30 @ 17:02:51
URL: http://www.filmster.se
Postat av: m

Synd att du inte bara kunde strunta i dom och fortsatt för oss andra.Kanske ville pausat ändå? Lycka till!

2011-01-30 @ 17:57:24
Postat av: Lilla Jag!

Kommer att sakna dig men jag förstår. Jag berättade för sambon om de otroligt dumma inläggen och han blev också helt upprörd.

Massor med kramar och hoppas du snart är tillbaka.

2011-01-30 @ 19:02:19
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: P

Men nej!! Åh va trist att du tar en bloggpaus. Har inte alls tyckt att din blogg varit negativ, tvärtom! Hoppas du skiter i de negativa kommentarerna och skriver snart igen!



Gillar verkligen din blogg!

2011-01-30 @ 19:05:17
Postat av: Ellen

Vill börja med o säga jättestort GRATTIS....=0)



Tråkigt att höra om dessa inläggen som vissa har skrivit på din blogg...beklagar verkligen..men man måste ju få tycka o tänka som man vill...o uttrycka sig osv...



Passar det inte så skit i o läsa bloggen då..för bloggen är ju för många det enda platsen där man kan få uttrycka sig...få skriva av sig..avreagera sig om saker o ting..ja är t.ex en av dem..



Ja har en anonym blogg för att ja just ska kunna skriva om det ja vill...ja har själv kämpat i många år med ofrivillig barnlöshet så ja vet hur det är o känna denna oron..rädslan...tårarna som aldrig verkar ta slut..smärtan etc etc..



Ja är välsignad med att ha fått 2 små underbara töser men vägen dit har inte varit en dans på rosor...



Har 2 missfall som bägge slutade med skrapning...

utredningar...VUL..blödningar..olika läkare...

medicinering...räknade dagar..schemalagd sex..etc etc you name it..bakom mig men tyvärr så valde ja att ingenting säga..det är bara 3 st som vet vad ja (vi gått igenom) har gått igenom o det är min pappa, syster o min man..



Så här på bloggen så är det den enda platsen där ja kan få ut sorgen, ilskan, glädjen eller vad det nu kan vara..så det tycker ja du o alla andra oxå har rätt i även om vi tycker olika om saker o ting..



Önskar ja hade starta bloggen tidigare då min mamma vart sjuk i cancer o vägen från diagnosen tills dagen då hon dog var en otroligt jobbig tid...



Då hade ja behövt bloggen men ja skrev dagbok o det hjälpt mig men här får man ju respons från andra underbara människor..men sen ja startade min blogg o skrev om hur det är o inte få sin dröm gå i uppfyllelse har hjälpt mig så oerhört mycket...



Ja vet om du har svårt att känna glädjen 100 %..ja kände ingen glädje för mitt barn förrän den dagen hon var född...då vågade ja släppa taget...



Visst allt eftersom veckorna går så släpper oron lite men den finns där ändå...



Men ja önskar dig eller rättare sagt er all lycka till o låt inte dessa människor sänka dig...utan tyck o tänk som du vill...det har du lika stor rätt till som alla andra..



Kram



2011-01-30 @ 22:42:46
URL: http://jagochlivet.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte ta till dig av de dumma kommentarerna. Jag har fått en hel massa såna under min graviditet, bla att jag köpte alldels för mycket kläder för tänk om min bebis inte skulle överleva detta fick jag höra i ca vecka 30.... Det jag ville säga var bara att det finns idioter.

Jag kommer att sakna dina inlägg.



Kram Sara

2011-01-30 @ 22:58:46
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Sarah M

Jag hamnade på din blogg för inte så länge sen och jag kikar in hos dig nästan varje dag. Tycker det är kul att följa din resa, inklusive illamående och det jobbiga, du låtsas inte att allt är ett rosa skimmer. För inte är det väl lätt att vara gravid, alla klagar nån gång fastän de är överlyckliga.



Vill bara säga att det är väldigt många som tycker om det du skriver, och jag hoppas att du tar med dig positiva tankar och lyckoönskningar från oss som tycker du är underbar när du tar en paus nu.



Svartsjuka idioter har alltid funnits och kommer alltid att finnas, låt dem inte påverka dig. Ta istället till dig alla positiva kommentarer, som är många fler än de negativa.



Ta hand om dig och bebben, hoppas att kommer tillbaka och fortsätter att blogga snart.



Kramar

2011-01-31 @ 03:09:14
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8395693.ab



;)

2011-01-31 @ 03:55:31
Postat av: ettvanligtliv

Kommer att sakna dig. Ta hand om er!

Kram

2011-01-31 @ 08:37:26
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: ahns

Hoppas du snart väljer att återkomma! Kommer tänka på dig under din paus. Sköt om dig och den lilla! Kramar!

2011-01-31 @ 09:17:45
Postat av: Karin

Det här med IVF och bli gravid kan nog vara känsligt för vissa.På ett sätt förstår jag det, om man själv kämpar och aldrig blir gravid och sen så får man läsa om någon som blivit det och ändå klagar... MEN självklart måste en graviditet efter IVF få rymma allt det som en helt "vanlig" graviditet gör, det vill säga oro, illamående, kroppsliga krämpor osv. Man ska inte behöva tacka för illamående bara för att det är graviditet efter IVF. Jag skulle tycka det var synd om du slutade men det måste å andra sidan vara ditt beslut. Jag skulle vilja höra HELA din historia och verklighet, både om det som är jobbigt OCH det som är positivt. Det positiva är minst lika intressant att läsa om.

Lycka till!

2011-01-31 @ 09:48:05
Postat av: Lotta

Missunnsamhet är INTE klädsamt!! Skäms på er! Kram och lycka till med den lilla och Jag hoppas att du kommer igen! Håller alla de två tummar jag har för att kräkblääket snart är övergående och att du kan mysa med lilla magen. Lycka till!!! Kramisar

2011-01-31 @ 20:41:32
Postat av: Jessi

Så tråkigt, men förstår dig! All lycka till dig och magen, hoppas du återkommer snart!

2011-02-01 @ 08:43:22
Postat av: mamma-wannabe

Ser fram emot när du bloggar igen.

Läser ofta, kommenterar ganska sällan, men tycker att det är intressant läsning hos dig, bland annat därför att du beskriver de negativa känslorna (som vi är så bra på att gömma undan, vi visar ofta bara den "perfekta ytan", någonstans är det skönt att kunna få uttrycka sig utan att censurera eller förställa sig själv).

KRAM från en illamående, trött, sur och grinig "kärring" ;)

2011-02-01 @ 10:53:05
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att ditt illamående ger med sig snart. Jag trillade in här av en slump idag. Är själv gravid, och har inte haft det lätt att ta mig till detta tillstånd. Men åh så jag förstår hur du mår kring illamåendet! Själv har jag nyss börjat ta mig upp och runt. Jag var sängbunden i en månad! Tycker att du gör rätt i att berätta HELA bilden i hur en graviditet kan upplevas. Även om jag inte heller skulle byta detta tillstånd mot allt i världen, så är det inte en dans på rosor bara för att graviditeten äntligen inträffade. Lycka till med resten av resan.

2011-02-10 @ 00:03:03
Postat av: Denise

Hejsan! Hittade precis din blogg och har läst igenom hela uístort sett. Önskar att du skulle fortsätta skriva nu redan idag, så jag får följa din resa. Vi har precis påbörjat vår första IVF, började spraya igår, och känner inget än. Men jag hoppas att vi, om ca 4 veckor är ruvare och om 6 veckor är gravida =)

Snälla fortsätt skriva om hur du mår å hur allt går =)

2011-02-24 @ 15:58:07
Postat av: lilly

Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.

Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

2011-09-14 @ 00:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0