vi får se

jag ska tänka över det här med bloggandet ett tag frammöver.
Jag är medveten om att jag skriver negativa inlägg men, detta är en sån ytte pytte liten del av det som pågår. I det stora hela är jag ju glad hela tiden - här hemma i mitt verkliga liv !
Här hoppas det, planeras, pratas namn, fluktar på bebis saker och ÄR allmänt glada.
men jag finner ingen vits med att skriva nåt inlägg om dagen om : "Idag är allt perfekt och vi är så glada"

Och jag är inte arg & bitter över mina symptom även om det låter så... jag berättar bara om dom.
Andra kanske hoppar in nån gång i veckan med en ny lycklig magbild och sen är det bra med det.
Jag tänkte skriva hela historien.

Idag mår jag hur bra som hellst och har inget behov överhuvud taget att skriva nåt i bloggen, behovet kommer nästan enbart när jag mår sämre och vill få ur mig det.

Kanske har denna bloggen tjänat sitt syfte vad vet jag. Ska ta mig en ordentlig funderare på om jag ska fortsätta med den eller om jag ska göra en ny med lösenord, eller helt enkelt lägga ner det hela och fokusera på mitt riktiga liv.

Och för den delen så har jag inte varit överdrivet negativ - herregud jag har klagat på lite illamående och att jag inte kan äta....  är det verkligen så farligt ??

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tycker absolut att du ska fortsätta att skriva hur du känner. Jag kanske bara talar för mig själv men jag skulle gärna vilja följa din underbara känsla över att äntligen få vara gravid. Synd att du inte känner något behov att skriva när du mår underbart. Jag skulle gärna vilja ta del av hur du mår, BRA som dåligt.



Hoppas att du vill fortsätta att skriva om alla dina känslor inte bara de negativa. Vi som inte känner dig kan ju tro att du är helt igenom negativ... Vilket det här inlägget äntligen visar på att du inte är!



Lycka till!

2011-01-29 @ 14:04:11
Postat av: Lina

Jag läser din blogg då o då o tycker att du skriver så bra. Om nu folk stör sig på att du inte endast skriver om roliga känslor så förstår jag inte varför de fortfarande läser. Har de inget annat o störa sig på? Lova fortsätta skriva på ditt sätt som du alltid gjort. Jag tvivlar inte en minut på att du är glad över att vara gravid. kram Lina

2011-01-29 @ 14:17:41
URL: http://ensmulahopp.blogspot.com
Postat av: m

Du måste fortsätta! Vill följa heela graviditeten:-)

2011-01-29 @ 15:22:58
Postat av: SmålandsJenny

Skulle sakna läsa din blogg om du försvann från nätet...

Min "kompis"hade behövt läsa din blogg... hon blev jättechockad över att man kunde må illa när man var gravid(hon blev hoppsangravid efter att ha varit ihop i 3 månader)Hon har varit heltidssjukskriven pga illamående sedan v 5...

Det är ju bra att någon skriver hur det verkligen är.

2011-01-29 @ 16:13:54
Postat av: MDB

Tycker det vore trist om du slutade blogga. Tycker att en blogg måste få spegla det man känner, vissa har ett behov av att skriva av sig när det är jobbigt och andra vill hellre skriva om bara det lyckliga. Läsaren har ju faktiskt ett val om den vill läsa eller inte, istället för att klaga på det som skrivs. Kram!

2011-01-29 @ 16:24:10
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Jessica Nilsson

Å jag hoppas verkligen inte att du slutar blogga. Här läst din blogg väldigt länge, och vill väldigt gärna följa resan hela vägen. Överallt finns det människor som livnär sig på att sno energi ifrån andra, och de bästa man kan göra är att ignorera dom. Låt oss andra ge dig energi istället =)



Kram

2011-01-29 @ 16:38:37
Postat av: Maria

Neej! Sluta inte blogga. har läst din blogg länge o tycker den är himla bra. Har sett du varit inne o kollat hos mej då och då under IVF. Fortsätt!!!!

2011-01-29 @ 16:50:58
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Evelina

Nej! Du klagar inte för mkt. Dessutom är det ju din blogg. Jag skulle tycka att det vore jättetråkigt om du slutade.

2011-01-29 @ 19:56:34
URL: http://cuteewe.blogg.se/
Postat av: candra

Din Blogg och dina känslor, jag fick samma reaktion när jag blev deprimerad. För min del är det graviditetsdepression och jag hoppas att du inte får det, jag tycker att du ska fortsätta Blogga för det är en alldeles utmärkt ventil när man inte kan prata med någon annan. Både du och jag har kämpat och nu är drömmen inom räckhåll men med helt andra problem i känslor och vi måste väl oxå få skriva av oss dem precis som alla andra. Kram på dig o lycka till nu i fall att du bestämmer dig för att sluta blogga.

2011-01-29 @ 20:48:09
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com
Postat av: Louise

Du får INTE sluta blogga, de får sluta läsa...



Kram

2011-01-29 @ 20:52:41
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Pernilla -mamma till Elliot

Sluta inte vännen, fortsätt precis som du gör! Låt ingen annan bestämma över DINA ord! De bitterfi****** får helt enkelt sluta läsa!



KRAM på dig!

2011-01-29 @ 21:11:35
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Nenne

Passar det inte vissa att läsa så kan de ju bara sluta! Som du skrev det är DIN blogg. Sluta inte skriva, radera istället kommentarer som du blir ledsen av!



Kramar

2011-01-29 @ 21:56:40
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Lila

Men herregud, vad är det med folk. Om Lisa nu tycker du är äckligt negativ så får hon för f-n sluta läsa bloggen din. Jag tycker absolut du INTE ska sluta blogga!! Det är som du skriver DIN blogg och din ventil. Så snälla fortsätt....om inte för din så för min skull...*blink.:)*



Kram Lila

2011-01-29 @ 23:33:54
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Nej du får inte sluta blogga!! Klart man måste få skriva om verkligheten... konstig kommentar..skit i den. Du är intressant och fin EFTERSOM du skriver vad du verkligen känner och tänker. Det är så många som skulle sakna dig om du "försvann". Inte minst jag!

Kram

2011-01-30 @ 00:22:28
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: askungen

nej, håller med de andra, sluta inte blogga, har följt dig ett tag, vill ju veta hur allt går!! Strunta i de andra och skriv vad Du vill, det är ju din blogg!! Vore så tråkigt om du försvann!!

2011-01-30 @ 07:28:26
URL: http://askungenstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skriv vad du vill. Den hjälper oss andra som är i samma situation!!!! Bara för att nån/några gnäller. Strunta i dom, kör på. Vill du vara negativ så var det!!!!Jag vill INTE att du slutar skriva. Ditt plus har gjort att jag hoppas på framtiden och inte ger upp...

2011-01-30 @ 11:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0