foglossning..?

hm.. nåt nytt har dykt upp, förut har jag ju haft lite besvär med foglossning. Det onda har hållt sig runt svanskotan och har ofta dykt upp när jag ansträngt mig för mycket eller gått mycket. Nu däremot har det flyttat på sig och jag får ont i hela underlivet. Jag gissar på att det är foglossning i alla fall, men jäklar vad ont det gör ibland, det lixom strålar ut smärta. Och idag va jag tvungen att åka buss och fick tyvärr hoppa av långt från min vanliga hållplats, detta gjorde att jag fick en ofrivillig lång promenad och AJ vad ont jag har nu....
även när jag suttit ner länge och sen börjar röra på mig strålar/isar det :(

Ligger här i soffan just nu och önskar att jag slapp röra på mig alls mer idag, trots att jag verkligen försöker att röra på mig minimalt så gör man det mycket mer än vad man tror på dagarna.

lite irriterande för jag är grymt sugen på en shopping runda just nu.
Hade vart roligt med lite nya sommarkläder till mig själv och så är suget efter att köpa bebis grejjer enormt just nu. Vi va ju på ullared i maj och handlade till lill skrutten men nu skulle jag allt vara redo för en runda till :)
Men med de här smärtorna som kommer så får det tyvärr vara.
Finns så mycket saker som vi fortfarande inte fixat/köpt och jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite stressad.

Idag fick jag även se/hålla en liten bebis och för första gången så gjorde det inte ont i hjärtat och själen. Jag kunde bara känna ren glädje och längtan - va helt underbart.
Jag kan knappt förstå att det är ett sånt litet pyre som ska komma till oss men OJ vad jag längtar nu :)

Ska även ta tag i tvättning av alla baby grejjerna snart - som tyvärr blir lite jobbigare än vad jag tänkt eftersom tvättstugan är 4 trappor ner :( och min kropp som inte riktigt fixar trappor, skulle ju kunna be om hjälp men det känns som en del av att boa... att få tvätta sin efterlängtade bebis små pytte kläder :)

känns skönt ändå att vi fixade både säng och vagn och sånt redan i början så vet man att det är klart i alla fall, känns som om vi har tillräckligt att göra.

Hoppas på att kroppen kan sammarbeta lite och att jag kan få några veckor av rörlighet, eller så får jag väl vara nöjd så länge detta inte blir värre.

Strax blir det sängdax och jag hoppas att det värsta lagt sig tills imorgon .


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är gravid.

2011-07-02 @ 22:24:46
Postat av: Sandra

Ett tips är att försöka gå med korta steg, och gå i trappor som ett barn, alltså sätta ner båda fötterna på varje trappsteg.

Det hjälper en del för många - inklusive mig.

2011-07-03 @ 09:12:15
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: fröken rödtott!

hejhej! jag har oxå fått ont i "fram", det hugger och strålar. ajaj! kram

2011-07-03 @ 09:36:29
URL: http://ettplusettblirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0