barnmorskan

I onsdags va vi hos barnmorskan och det gick fint. Men som vanligt är lilla magen väldigt liten. vecka 34 och bara 26 cm, men det går uppåt på kurvan hela tiden fast bara väldigt sakta.

för första gången kände barnmorskan hur bebis låg och ooops, den låg ner med huvudet och va redan fixerad.
Vet ju inte när detta hände eftersom ingen kännt efter innan men man blev ju lite skraj.
Betyder ju att bebis skulle kunna komma när som hellst ?

Skrutten verkar må bra i alla fall och hade hicka samtidigt som vi skulle lyssna på hjärtat, hihi det lät roligt.
Nu när jag vet hur bebis ligger är det lite roligare att se ryggen eller lilla rumpan puta ut från magen :)
Åh jag vill bara gosa med den där lilla skrutten därinne !

klarade av ett sista ullared besök i veckan innan bebis ankomst och nu börjar det kännas som om vi köpt på oss det vi behöver.
bara amningsgrejjer jag inte köpt än.... vill inte köpa på mig massa saker om det nu inte går.
kollade på amningsbh på ullared med jag har svårt att se min a-kupa växa loss till en 95C, vilken va den storleken som fanns kvar.
men jag får kolla utbudet på hm & lindex nån dag EN måste jag ju köpa i alla fall.

Jag hoppas ju naturligtvis att jag kommer kunna amma men jag har pratat om en stor rädsla med min barnmorska,
och det är att jag är livrädd för att tyna bort efter förlossningen. de stackars kilona som jag gått upp kommer nog försvinna illa kvickt och sen kanske jag fortsätter att rasa i vikt om jag ammar.
Så OM det blir så att jag går ner för mycket så måste jag sluta.

nu ska jag ju inte tänka för mycket på detta innan eftersom vi inte har nån aning om hur det blir, men det är svårt att veta vad man ska köpa i amningsväg eller flaskväg när man inte har en aning om hur det ska gå.

köpte förresten en jättesöt ljus slinga oxå med små fjärilar på.... ska vira den runt bebis sängen hade jag tänkt och ha som en typ av nattlampa. Tror det kan bli mysigt :)
Tyvärr hamnade ju allt vi köpte direkt ner i en flyttlåda... om 2 veckor går flyttlasset och jag behöver knappast säga att jag längtar va ! Alla bebis grejjer är nerpackade och det är inte roligt eftersom jag bara vill gå och titta på dom och mysa!

Men desstå roligare när jag äntligen får packa upp dom igen snart !!

Usch nån av de kommande gångerna ska vi prata lite om förlossningen hos barnmorskan. Jag vill inte, känner att jag inte vill prata om det. Vill egentligen bara gråta när jag tänker på att jag ska gå igenom det. Usch !
Samtidigt längtar jag ju så efter vårt efterlängtade barn så jag vet ju att det är ett nödvändigt ont ! Bebis måste ju ut !

Nu ska jag äta lite vattenmelon.... det enda som jag ändå kännt ett litet sug efter under graviditeten ;)


Kommentarer
Postat av: ahns

Kära du - förlossningen kommer gå jättebra! Vet att många drar skräckhistorier, men om jag fick möjlighet skulle jag för dig kunna berätta om när vår dotter kom till världen. Hur roligt vi hade, vilken häftig upplevelse det var och att det inte alls var hemskt. Var bara öppen för det barnmorskorna säger, för de är verkligen oerhört duktiga!



Tycker personligen att Lindex amningslinnen är bra att ha, särskilt till en början när man inte vet hur stora brösten kommer vara. Tror t.o.m. de har kommit med ytterligare än mindre variant än s/34, men är lite osäker på det. Och blir det så att man inte ammar funkar de bra att ha ändå som ett vanligt linne.



Sköt om dig nu och tänk att ni snart har bebis hos er - och det är en fantastisk upplevelse när de kommer till världen!



Kramar!

2011-07-23 @ 09:24:52
Postat av: m

Ja ofta går det bra under förlossningen men jag tycker inte att man kan komma med lovsånger eftersom det kan bli besvikelse.Min förlossning var det värsta jag vart med om,jag var inte orolig innan pga att alla sagt att det kommer att ordna sig,så vilken chock jag fick! Hade jättebra personal men det hjälpte inte.

2011-07-23 @ 21:41:33
Postat av: Jessi

Jag skulle oxå tipsa om lindex amningslinne, köp inte bh innan för det är omöjligt att veta vilken storlek man ska ha!

2011-07-24 @ 09:04:52
Postat av: Hanna

Jag köpte en jätteskön amningstop från Twilfit, den är som en jättemjuk och skön sporttop som går lite omlott mitt fram. Även om man inte ammar tror jag den är skön att ha på när bebis ska ligga nära på bröstet och mysa :) Har faktiskt använt den några gånger efter att jag slutade amma också :)



Samma farhågor som du har kring amningen hade jag! Gick totalt upp 6 kilo under grav och när jag kom hem hade jag tappat alla utom 1, som tillsammans med några till snabbt försvann. Amningen gick ändå himla bra, men jag tyckte själv att jag gick ner för snabbt och mådde lite dåligt över det. Inte fysiskt, men psykiskt. Då fick min sambo mig att förstå att det inte spelade så stor roll vad vågen visade, så länge jag mådde bra och Astrid fick mat.



Hoppas att allt går bra för er, inte länge kvar nu! Kram

2011-08-01 @ 21:18:58
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0