kommer sakna sparkarna

Tänkte bara lägga till att jag inte går och tänker sönder förlossningen nu innan.... det blev bara så påtagligt under föräldraträffen vad det är vi ska få gå igenom.
Jag vill såklart oxå bara att bebis kommer ut på bästa sätt, och är frisk och mår bra, men det är ruggigt skrämmande att tänka tanken ens att JAG skulle klämma ut den..
Men som jag skrev tidigare så behöver jag ju inte tänka på det alls nu, lång tid kvar och jag kanske hinner vänja mig vid tanken, eller bli ännu räddare, vem vet ? :)

Däremot känner jag redan nu att åh vad jag kommer sakna sparkarna... speciellt nu vid denna tiden när man känner hur bebis rör sig ofta, men att det ännu inte känns bökigt och gör ont.
Just nu är nog en perfekt tid. Önskar man kunde lägga känslan i en liten burk och spara, plocka fram sådär ibland och minnas hur mysigt det va.

När börjar man känna av tex att bebis hickar ?? det måste vara lite senare det händer väl...
Jag tror ändå att det är en ganska lugn bebis därinne, för visst jag känner av den varje dag men det går allt många timmar emellan kickarna. Så man får passa på och njuta när dom väl kommer.

Det är lite synd att man inte alls har nån aning om när bebis tänker komma.... jag har bestämt mig för att göra en såndär avjutning av magen i gips men oj va svårt det kommer vara att veta NÄR man ska göra den?
Jag vill ju vänta så långt som möjligt för att vara så stor som möjligt, men tänk om bebis bestämmer sig för att kika ut tidigare. Jag vill ju inte missa det. Ja... kluriga frågor ;)


Kommentarer
Postat av: När ett plus ett blir tre

Du har en award att hämta inne hos mig. :-)

2011-06-03 @ 08:38:00
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0