sommar?

Vart tog sommaren vägen ??

Här där jag bor hade vi en underbar helg med ren sommarvärme i början av juni men sen dess har det varit regnit, blåsigt och ganska kallt. Nu är juni snart slut och jag börjar fundera på om det tänker komma nån sommar eller inte.
Bebis vill bada :)

Igår va jag duktig flicka och gjorde inget ansträngande på hela dagen, va dödstråkigt men väl behövt.
Ska försöka göra ingenting idag oxå, men lite lungt pysslande i köket får det nog bli innan lägenheten gror igen.

Idag ringde min barnmorska, hon hade diskuterat min journal med en läkare och dom hade fortfarande ingen förklaring till mitt låga hb-värde. Jag skulle dock inte börja med dubbla järntabletter.
Sen ska jag få en kallelse för tillväxtultraljud i brevlådan. Det känns bra, det va ju det jag ville, att få en extra koll på hur stor/liten skrutten är därinne.

Jag vill boa !! Jag är jättesugen på att lägga in små kläder i garderoben och sätta upp tavlor och piffa i bebisrummet! Men åh, det är lång tid kvar. Jag längtar så efter bebis nu plötsligt!
Hur funkar det med bebiskläderna förresten ? Måste man tvätta precis allt innan det används? Även kläder i lite större storlekar ? Och tvättar ni med nåt speciellt tvättmedel, sköljmedel ? extra skonsamt eller nåt sånt ?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tvättar fortfarande allt nytt till dottern, hon är 6 månader nu. Eller rättare sagt, jag har övergått till att köra bara sköljning (med sköljmedel) och centrifugering. Första 2-3 månaderna tvättade jag "riktigt". Använder Neutral tvätt- och sköljmedel, det tycker jag funkar bra.

2011-06-21 @ 13:18:05
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej!



Ett tips, använd inte sköljmedel. Det är en riktig miljöbov och jorden lånar vi ju som bekant bara av våra små. Ett flytande miljövänligt tvättmedel funkar utmärkt! :)



O grattis till graviditeten!

2011-06-21 @ 18:58:47
Postat av: Hanna

Jag tvättar alla kläder till Melina fortfarande och jag har använt "sensitive" för säkerhets skull!

2011-06-21 @ 19:59:07
URL: http://vagentillenliten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tvättar också alla nya kläder till sonen och han är två år :) Det kanske inte behövs men det har bivit en vana. En kompis till mig som är mycket allergisk varnade för sköljmedel så jag har skippat det. Men jag tror att man gör det som känns bäst för en själv och det kommer att funka oavsett.

2011-06-21 @ 20:35:23
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Nenne

Granngården säljer jättebra tvättmedel fr Ocean som rek. av Astma och allergiförbundet, de komme rjag använda. Tror det är viktigt att välja sorter med ingen eller lite parfym åtminstone.



Ja, vi får hoppas somamren kommer tillbaka snart!

Kram

2011-06-21 @ 21:44:28
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se
Postat av: Jessi

Allt ska tvättas, gäller eg kläder allt annat till både vuxna och barn! Finns jättemkt gifter i kläderna som vi får i oss annars!

2011-06-21 @ 21:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0