andra trimestern

Läste nånstans att jag är inne i trimester 2 nu WoW !
Känns helt fantastiskt. Det vore så härligt om förkylningen kunde ge med sig nu och att man kunde få lite ny energi.
Har så mycket saker jag vill göra men orken har satt stopp.
Imorgon är jag ledig och det ska bli såååå skönt. Tyvärr blir det säkert bara en vilodag och inte en städa/grejja dag som det va tänkt. Men det är inte fy skam det heller.

Imorgon har jag tänkt att ringa till sjukhuset där det är tänkt att vi ska göra ultraljudet i vecka 18. Man måste själv ringa och boka tid och det ska bli roligt att få ett datum att se fram emot.

Egentligen är jag småsugen att börja med baby boken som jag köpte precis när jag blev gravid... men även där har jag satt en "när magen börjar synas gräns" så jag får nog vänta lite till.
Vecka 18 efter ultraljudet låter väl som en bra tid att börja pilla med den ;)

Blir så avundjuk när andra skriver mamma kläder inlägg.
Jag kommer aldrig att behöva köpa ett enda mamma plagg och det känner jag mig lite snuvad på.
Jag är helt övertygad om att alla mina tröjor och linnen kommer att funka ända till slutet och mamma byxor tvivlar jag på att de finns i XS ??
Jag kommer ju ha fördelen att vara som störst på sommaren och då behövs ju inga jeans ändå ;)
Får bli kjolar och badkläder

Åh vad jag läängtar !!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Magen kommer,lovar!Angående mammabyxor,jag har strl xs.hittade jeanstreggings av märket "boob",supersköna verkligen!finns blåa och svarta,älskar dom!

2011-03-08 @ 20:48:24
Postat av: MDB

Jag har också xs, men jag behövde mammakläder ganska tidigt ändå. Bl a köpte jag smala mammajeans på topshop, men sen blev det ändå så att kjol/klänning var skönast så jeansen blev inte så väldigt använda.

2011-03-08 @ 21:19:27
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Ja tiden går fort ;)

Jag tjuvstartade mammakläder tidigt (v 10)- trots att jag kom i mina vanliga kläder, men tarmarna var så svullna så det var bekvämast så... LITEN i magen har inte börjat ta så mycket plats ännu, det är mest alla andra saker i magen som sväller och putar ut...

Det är ju nu i andra trimestern som det växer så det knakar där inne :)



Förstår att du längtar efter magen - jag längtar tills jag har en gravid kula och inte bara ser pluffsig ut.



Krya på dig från förkylningen!!



KRAM

2011-03-09 @ 08:32:34
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag gillar inte alls mammaklädre och har klarat mig sa här langt. Sen en veckan tillbaks använder jag mammajeans fran Zara (small) som fortfarande är lite stora. Har även en kofta som är lite stor.



Tror absolut att h&m har mammakläder i XS, har för mig att jag sag det.



Alla säger säkert samma sak, men var glad sa länge dina vanliga kläder funkar! MAgen kommer ska du se.

2011-03-16 @ 09:27:15
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0