BM besök

Andra barnmorske besöket avklarat idag då. Herregud va blod dom tog från mig...blev alldeles snurrig där mot slutet. Men gott att det är gjort. Däremot cell provet va riktigt läskigt att göra med vetskapen att nån bor därinne... Fy, va ju ändå 3 månader sen nån va därinne och grävde, så det va rätt obehagligt och gjorde faktiskt ont. Men bra att öven det är gjort.

Lite lågt blodtryck hade jag som gissat, därav min yrsel och svimmnings känslan.
Men i övrigt fick jag inte direkt nån ny information'

Fick en ny tid för att äntligen få lyssna på hjärtat och det blir inte förrän i vecka 21 !!! Phu, sååå långt kvar.
Men mot slutet av nästa vecka fick jag i alla fall ringa till sjukhuset och boka tid för rutin ultraljudet i vecka 18 - Tjohoo !


Kommentarer
Postat av: patrillan

Hejsan!

Jag är en Svensk tjej som nuförtiden bor i Finland och undrar bara hur det kan vara så himla olika med ultran å sånt i de båda länderna?

Är gravid i v.19 med mitt första barn och jag var precis som du väldigt nojig och orolig i början av graviditeten,då även vi haft svårt att bli gravida.

Min egen gyn gjorde utan problem ett första ultra i v.7 samt v.12 v.15 och nu har vi även ett inplanerat i nästa vecka.

Dessutom fick vi höra hjärtljuden hos barnmorskan redan i v.12 och har gjort det varje gång vi varit där sedan dess...förstår inte varför ni måste vänta ända till v.21 ??

Det är ju snudd på plågeri! ;)



Hur som hellst,tack för en bra blogg och jag håller både tummar och tår att magen kommer snart!

2011-03-03 @ 09:25:54
Postat av: SmultronEtt

Nä usch så läskigt! Jag skulle nog vägrat!



Min barnmorska tyckte jag skulle vänta med cellprovet eftersom hon inte tyckte att man skulle in o pilla när jag nu äntligen var gravid, dessutom var det ju en ivf-graviditet så hon tyckte att det var himla dumt att änns ta den risken. Hon sa att jag istället kunde ta cellprovet någon månad efter förlossningen. :)



Jag kände mig orolig o bokade in ett tidigare möte hos bm bara för att lyssna på bebisens hjärta. Tror det var i vecka 16. Det kan du säkert oxå göra. :)



Kramis!

2011-03-03 @ 10:04:50
URL: http://smultronett.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0