Kläder

Blir ett nytt inlägg om kläder eftersom jag precis kom hem från Hm och känner mig grymt besviken !
Eller så är jag bara på allmänt grinigt humör för att det åter igen snöar ute !!

Jag har ju förut skrivit att jag är väldigt liten och drar XS i storlek, de jeans jag har nu passar mig förutom att de börjat skava i magen och gör ont när jag sitter. Har ju ingen gravid mage direkt men jag känner ju att dom kommer bli obekväma fort.

Har kollat runt på internet utan att hitta nåt och satte mitt hopp på Hm, för jag har hört att det finns mycket bra där. Inte ett enda mamma plagg i storlek XS....   :( provade några S för att se om det kanske kunde gå men ICKE !

Jag vill ju att byxorna ska sitta fint på mig... inte att dom ska vara bekväma för magen men sitta som en sopsäck i baken och låren. Jag vet redan nu att jag inte kommer gå upp så mycket och allt kommer att sätta sig på magen, så mina ben och min rumpa kommer troligtvis inte bli mycket större så därför vill jag ju inte köpa nåt som är för stort i benen.

Hittade ETT enda par mjuka härliga mammabyxor, i storlek 36 som faktiskt skulle kunna funka för de va så mycket mindre i storleken än allt annat jag provade. MEN just de jag provade va felsydda i benen... Åhhhh så jävla typiskt min otur, så benen blev olika långa och det va det enda exet dom hade kvar i 36. Kollade på hm:s hemsida precis och tänkte beställt dom där.... men då är alla jävla storlek 36 slut !!!



Trött man blir !!

Så just nu har jag ju fått för mig att detta va de skönaste byxorna jag någonsin haft på mig... oxå kan jag inte få tag på dom - irriterande !!

Så nu ska jag ut på jakt om jag är i hm i andra städer.... tror det blir ett måste att jag ska hitta dom där byxorna !




Kommentarer
Postat av: Anna

Kan rekomendera 4mom som har nätförsäljning. Mycket att välja på och bra service.

2011-03-27 @ 18:13:22
Postat av: Maria

www.topshop.com

2011-03-27 @ 19:34:00
Postat av: Ulrica

Har du kollat Mamalicious. Säljs bla på vissa Veromoda butiker och går nog att beställa på nätet! De har bra "små"storlekar! Annars tipsar jag om att köra leggings och tunikor om du inte hittar så många bra byxor. Eller köp någon snygg jeanskjol och kör med leggings under. En kjol är ju inte lika svårt med passformen.

Lycka till!

/Ulrica

P.S Har hört flera som beställt från Dorothy Perkins på nätet och varit jättenöjda oxå!! De har bla Mama.licous.

2011-03-27 @ 19:55:17
URL: http://icasmirakel.blogspot.com
Postat av: Frida

jeanstreggings av märket "boob". Grymt snygga och supersköna!rekommenderas verkligen!

2011-03-27 @ 20:38:40
Postat av: När ett plus ett blir tre

Har sett dom där byxorna på H&M här i stan. Kan kolla storlek och i så fall skicka ett par till dig om du är intresserad (du står för frakten i så fall)?

2011-03-27 @ 20:42:27
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Kan verkligen rekommendera mamalicious, har köpt nästan alla mina mammakläder från det märket. De har jeans i tum storlek, jag fick dock gå ner en storlek då mammakläder ofta är tilltagna i storlekarna. HM:s mammakläder jag köpt har jag varit sådär nöjd med, finns mkt bättre saker.

Annars är verkligen leggings och tunikor att föredra, du kan ju ha det sen när du inte är gravid längre. Jag har inte mammaleggings utan har vanliga under magen istället och ett långt linne som döljer glipan. Funkar perfekt.

Hoppas du hittar ngt du blir nöjd med.

2011-03-27 @ 22:49:33
Postat av: Ulrica

Ett tips.. kolla på Tradera!!

2011-03-28 @ 01:47:15
Postat av: Lisa i Sundsvall

Tack för en underbar blogg! Har följt den länge men aldrig kommenterat.

Ett knep jag använde när jag va gravid var att dra en snodd genom knapphålet på jeansen och sen genom sig själv så att det blir som en ögla. Sen hakade jag fast den på knappen. Kunde använda mina vanliga jeans på detta sätt nästan hela graviditeten, utan att det klämde och skavde, och med en tunika eller långt linne över så syns inte snodden.

Jag önskar dig all lycka i livet, det är du värd!



Många kramar från Lisa i Sundsvall

2011-03-28 @ 18:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0