sjuk

Jag har dragit på mig en rejäl förkylning plötsligt.
de senaste två nätterna har jag knappt sovit någonting alls eftersom näsan krånglar och jag vaknar och hostar HELA tiden. Så när det va dax att gå upp i morses så va jag helt slutkörd. Har försökt att sova och vila hela dagen men jag lyckas aldrig somna.

Jag är helt och hållet utmattad och inatt när jag hostade som värst fick jag jätte ont i magen oxå. Blev såklart livrädd och vågar ju knappt hosta längre. Har en hostmedicin hemma men vet inte om jag vågar ta den ??

Jag är en sån som absolut vill undvika läkemedel under graviditeten.... vill inte ens ta en alvedon och har hittils inte gjort det heller men jag blir ju rädd varje gång jag hostar och får ont så jag börjar fundera på om jag ska våga ta lite till natten ändå.

På flaskan står det att "inga ogynnsamma skador på fostret har påvisats" men det är en såndär host medicin som innehåller morfin så jag är väldigt kluven. Det står även på sjukvårdsupplysningens sida att den skulle vara okej.
Så en liten dos får det nog bli ikväll trots att jag är riktigt emot det.
Hade vart underbart att ta nässpray oxå men de jag har hemma står det nej på om man är gravid :(

Jobba imorgon när man inte fått sova på evigheter känns långt ifrån lockande. Tycker mig ana lite feber oxå och är den kvar imorgon så får jag väl vara hemma.

Aj min stackars näsa är så söndersnyten så det känns som om jag skalat av skinnet runt hela näsan.

Typiskt nu när jag ändå började må så bra.

Att vara sjuk hjälper ju inte aptiten heller - nästan 2 kilo minus sen start nu FAN FAN FAN !!!
Det va ju det här som inte fick hända ! Mitt BMI som redan va åt helvete.

Skönt att få skriva av sig lite, hoppas på en bättre dag imorgon hellt enkelt.



Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag antar att det är cocilliana du har hemma, den är ok att ta som gravid! Jag fick reda på att det bara är morfinliknande substans i så därför inget som på verkar.., är ju inte bra för liten att mamma ligger vaken hela natten heller... Krya på dig!

2011-03-06 @ 20:52:16
Postat av: Lilla Jag!

Hoppas du snart kryar på dig! Rekommenderar nozoil till näsan, är kanon.

Kram!

2011-03-06 @ 21:18:49
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: Nenne

Krya på dig!

Kram

2011-03-06 @ 23:43:38
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0