vecka 16

Helgen bara flög förbi och jag önskar den hade kunnat vart lite längre!

Men, med ny vecka går även vi in i ny vecka, 15+0 gör att vi rullar in i vecka 16 ;)

175 dagar kvar säger babytickern (som jag inte lagt upp än ) wow !

Jag är så tacksam över att jag inte kommit upp i åldern då det erbjuds kub test för jag hade aldrig kunnat bestämma mig för hur jag skulle gjort. Hade vart ett fruktansvärt val att göra och jag är jätteglad att jag slipper den oron.

I övrigt så känns det som om det va en enorm evighet sen vi såg vår plutt. Hur kan folk stå ut till vecka 18 för att se bebisen för första gången.?? Det är sjukt lång tid av oro och osäkerhet.
Jag tycker att de 2,5 veckor vi har kvar av väntan är en liten evighet.

Åh måtte allt vara bra därinne ??!

På symptomsidan är det noll som vanligt. 1-2 gånger under veckan får jag en olustig känsla, ett illamående och spy känslor. Känslan av att må dåligt helt enkelt men inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Men annars så mår jag fint ! förkylningen har börjat släppa men nästäppan är kvar, och jag tror den kommer att stanna.
Och hungrig får jag inte hinna bli för då mår jag inte gott.

Men det va längesen jag spydde på riktigt nu... några hulkningar har det väl blivit men inte mer. Och det känns jättebra.

"Man kan nu ofta pressa ut en droppe råmjölk (kolostrum) från ena eller båda brösten - det är inte osannolikt att du kunnat göra det i ett par veckors tid nu. Det är normalt och ett tecken på att mjölkproduktionen har börjat, om än i liten skala."

- så står det på growing people sidan på vecka 15... öhm..?? skulle inte tro det va ! Då mina bröst inte ändrat sig ett enda dugg så tror jag inte att detta kommer att hända på ett lååångt tag för mig. Inte för att det gör nåt för det låter inte jätte fräscht precis.
Känns inte som om nåt stämmer som jag läser på de där sidorna... likabra att inte läsa tror jag.

Vikten står tyvärr fortfarande på minus och det gör mig lite ledsen, men forhoppningsvis kommer det bättra sig frammöver.
Försöker komma på fördelar med att fortfarande inte ha nån mage... skönt att fortfarande kunna sova på magen, då det är min bästa sovställning, så det kommer jag kanske sakna.
Men i övrigt så längtar jag mest efter att det ska säga poff !
Börjar bli jobbigt med folks blickar och sen kommentaren: - Men det syns ju ingenting alls....

Tack jag vet ! känner på mig att folk kommer vara enormt tjatiga sen oxå.... hade vart ganska skönt om människor kunde låta bli att lägga sig i.

Nä, dax att kicka igång denna jobb veckan ! Hej svejs.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag hade det precis likadant i början, ingen mage, inga symptom, gick också ner i vikt... Efter UL i vecka 18 så sa det verkligen bara poff och helt plötsligt hade jag en mage, brösten blev större, och ytterligare någon vecka senare så började den lill kännas där inne, och sen har den inte slutat!! Har under ett par veckor ökat ngt hg varje dag, nu vill det inte sluta ;D Så ha tålamod, det kommer!! :D

2011-03-14 @ 14:40:01
Postat av: Anonym

Så typiskt folk att kommentera magstorlek. Jag hade stor mage och fick hela tiden kommentarer om det. Folk som sa att det måste vara tvillingar och det är nog fel tid för beräknad födsel, måste vara längre och sånt. Ganska otroligt vad folk får sig till att kommentera. Lycka till på UL och njut av att du mår bra. Jag mådde också bäst på den tiden du är nu.

2011-03-14 @ 15:39:05
URL: http://ml80.blogspot.com
Postat av: Tea

Ta inte åt dig av folks onödiga kommentarer! Kram

2011-03-14 @ 19:06:32
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: candra

Kände inte heller nåt speciellt, nästäppan kommer du nog att ha under hela graviditeten. Min försvann för några dagar sedan o Dexter är nu en vecka o två dagar gammal, på mig började det dock synas tidigt och det var sådär roligt att gå omkring och se småtjock ut hela tiden för ingen visste ju att jag var gravid. Tror att det snart kommer att synas på dig med, ett tips är att investera i stretch byxor/leggings för under sista perioden var det bara leggings eller mysbyxor som jag kunde ha utan att det blev obekvämt. Kram

2011-03-15 @ 10:31:28
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com
Postat av: ettvanligtliv

Yey, grattis till vecka 16! :)

Kram!

2011-03-15 @ 12:56:21
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0