mörk skugga

Det känns som om det ligger en stor mörk skugga över blogg världen idag.
Det som hände "Längtan" igår är så fruktansvärt så jag kan inte släppa det.

Den överlyckliga känslan jag hade är nu en stor klump i magen bara.
Det får inte gå till så och absolut inte för dom som kämpat i många många år för att ens få till just den graviditeten. Borde vara olagligt för de som väl blivit gravida med ivf att något ska hända, Har man inte lidit länge nog ?

Tankar som "allt kan hända" och "ingenting är säkert" maler runt i mitt huvud och jag vill inte ha dom där.
Jag vill inte tänka så, jag kan inte tänka så för då går jag miste om denna fantastiska tiden om jag går runt och tror att nåt ska hända.

Jag måste räkna med att allt ska gå bra, annars finns det ju ingen mening med det här.
Många kanske tycker det är konstigt att jag redan köpt så mycket saker till lillskrutt men inte jag.
Jag har ju bestämt mig för att detta ska gå hela vägen och dessutom så skiter jag ju fullständigt i alla "saker" om något skulle gå fel... släng skiten åt helvete, vad är pengar då lixom...??

Nä nu ska jag försöka tänka på annat, annars kommer jag förbli ledsen hela helgen.
Men det finns i bakhuvudet och jag är såååå ledsen för deras skull.
Som nån annan skrev.... inget ultraljud kommer ju bli sig likt igen, ingen spänning och förväntan där inte, bara oro och ren rädsla.

Jag är så glad att jag redan vart på rutinultraljudet för annars hade jag blivit såååå nervös, hade nog inte vågat gått dit.

Bara för att tänka positivt ska lillskrutten få extra många fina presenter idag när vi åker till ullared !!
Bebis får sparka extra mycket så jag vet vad den vill ha bara :)




Kommentarer
Postat av: Emilie

Åh, blir orolig.. Brukar följa Längtan, men det står inget på bloggen om vad som hänt.. Inget hemskt ska få lov att hända någon som kämpat som vi för att bli gravida. Fy fan vad livet är orättvist.. Kram

2011-05-13 @ 11:27:34
Postat av: Sandra & Mira

Rätt tänkt! För de allra flesta går det ju faktiskt bra, särskilt när man som du sett en pigg bebis på RUL. Shoppa på bara!

(Många tyckte ju vi var knäppa som köpte vagn redan i vecka 20, men vi hittade vagnen vi ville ha precis då, och nu ligger vårt Mirakel och sover i den precis som planerat)

2011-05-13 @ 12:23:59
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: Sandra igen

Men naturligtvis är det fruktansvärt det som hänt dem, fy f-n. Kan inte ana hur de mår just nu...

2011-05-13 @ 12:28:02
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Emilie: det är strul med blogger så inlägg från gårdagen har försvunnit därför går det inte läsa vad som hänt.

2011-05-13 @ 12:57:20
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Längtan

Längtan här. Tack för era tankar. Som sagt ligger blogger nere idag och gårdagens inlägg hos alla blogger-användare är borta. De ska dock enligt blogger dyka upp igen.

För er som undrar kan jag ta en kortresumé av gårdagens inlägg:

Var på Rul igår och de hittade grava missbildningar på hjärnan. Alldeles för mycket vätska och för lite hjärna finns i skallen Så kallad vattenskalle. Detta gör att hjärnan inte har och kan utveckla sig. Bebisen kommer inte klara ett liv utanför livmodern, vilket gjorde att vi igår tillsammans med läkare och kurator fick ta det helt galna beslutet att avbryta graviditeten. Eftersom de fria abortveckorna är över var man tvungen att ansöka hos Socialstyrelsen. Iddag har vi fått medgivande därifrån om abort. Så planen är att i morgon åka till gynavdelningen för att få tre tabletter som påbörjar aborten och sedan på måndag ska vi till förlossningen för att "fullborda" det hela.



Detta känns helt jävla vansinnigt.

2011-05-13 @ 16:58:45
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: m

angående olja för bristningar, det är klart det är viktigt det gör nytta! Bara du använder 100% veg olja. Har provat många med Dermanord har bra och bäst är nog c/o Gerd, ekologiskt svenskt och helt naturligt, plus att det är fraktfritt för över 100 kr på deras hemsida, den smörjar jag in mig även nu efter graviditeten!

2011-05-16 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0