Vecka 25

Shit tiden rullar på fort fast på ett sätt känns det som om den står still.
Magen håller sig till sin lilla kula och ser inte ut som om den växt på flera veckor. Men bebis därinne verkar nöjd ändå och lever runt därinne.
Den håller sig mest på ena sidan av magen och sparkar för det mesta på ungefär samma ställe, tror den har en favoritplats ;)

Läser jag graviditetsutveckling på internet så stämmer inget in på mig som vanligt. Det står just nu mest om halsbränna, om att man gått upp ganska mycket i vikt, känner sig stor och tung och vattenansamling i kroppen mm. Men Min vikt är på allra max 2 kilo plus, så nåt stor och tung känner jag mig icke.
På torsdag ska jag mäta magen hos barnmorskan för första gången och även väga mig sen inskrivningen, det ska bli spännande... bara vågen stämmer så att jag åtmintone gått upp de två kilo jag tror att jag har.

Åhh jag har blivit tokkär i några bebis prylar.... DYRA bebis prylar...




Åhhhhh vad jag hade velat ha en av dessa !!
Men dom kostar 700 kr och det tycker jag är ett löjligt pris för en babysitter, hur söta dom än är !

sen har jag verkligen fastnat för pingu grejjerna och hade såååå velat lägga vantarna på dessa söta saker...







Men vi får se.... bebis kanske kan önska sig ;)

däremot kunde jag inte motstå, nu när vi köpt vagn och allt, så en pingu vagnleksak kommer förhoppningsvis hem på posten imorgon ;)
Se Så underbart söt !!



Jag bara älskar den !!
Önskar i såna här stunder att man hade överflöd av pengar och kunde köpa ALLT !

Blev förresten en hel del fynd på ullared när vi va där... men det får bli ett annat inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Jessi

Vilka fina pingusaker!! Var har du köpt dom? Själv är jag tokigt kär i tummen!!

2011-05-17 @ 21:32:37
Postat av: MDB

Det är bra att önska sig, vi fick flera frågor om vad bebisen "önskade sig" när det var dags för ankomst, och eftersom jag också gillar pingu så fick vi ett sånt babygym av min mamma. Det är verkligen uppskattat nu kan jag säga.

2011-05-17 @ 22:04:49
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Lisa i Sundsvall

Hej!



Pingu sakerna är jättegulliga! Vi köpte ett babygym och en sån där musikmobil, som på din bild. Babygymmet va helt perfekt och blev väl använt, men mitt tips till er är att välja en annan musikmobil. När vi vred upp själva musikdosan på den och lyssnade på melodin i affären lät den jättebra, men när vi väl monterat den på spjälsängen och skulle lyssna på den i hemmets trygga vrå så skrålade den på så man var rädd att dottern skulle bli döv av den =( Kan ju vara att vi hade oturen att få tag i ett "måndagsexemplar", vet inte, men ville iaf dela med mig av min erfarenhet, för som du skrev, dom är ju lite dyrare dom här Pingu sakerna.

Lycka till med allt! =)

Kram // Lisa

2011-05-17 @ 22:59:53
Postat av: När ett plus ett blir tre

Grattis till en ny vecka! Jag har också fastnat totalt för Pingu-grejjerna som finns. Har också köpt vagnleksaken, den kunde jag ju bara inte motstå. :-) Har även köpt en fleecefilt och fler saker lär det säkert bli så småningom.

Kram

2011-05-18 @ 08:46:22
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/
Postat av: Kenai

Håll koll på Tradera och Blocket! Säljs mycket fina babyleksaker där i nyskick, men för en mycket mindre summa :)

2011-05-18 @ 11:03:39
Postat av: Tea

Fina saker!

2011-05-18 @ 16:03:27
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Flugans mamu

Tycker också om Pingusakerna. Vi körde Pingutema till lillebror men babysittern missade jag.

Babygymet med Pingu gillade jag inte. Den är jättefin men kanterna runt om gör att bebisen inte kan ta sig ur den när den börjar vilja röra sig mer och lillebror som är lång kan inte vända sig i den. Fast det kan ju iofs vara bra också, då vet man vart man har bebisen :-)

2011-05-19 @ 13:24:13
URL: http://flugansmamu.blogspot.com/
Postat av: rebecca

Jätte fina saker. Finns massa fint =)

2011-05-20 @ 09:01:05
URL: http://johawes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0