Badbyxor

Min lilla Älskling är nu över 2 månader gammal :)

För en vecka sen hade hon sin första förkylning... usch mitt mamma hjärta grät när hon snorade så hon knappt kunde andas.
Dt va grymt läskigt.

Men med massa koksaltlösning, näsfrida och sen nezeril så är hon bra igen.

Just nu försöker jag öva skruttan att sitta själv i babysittern, lillan har redan blivit van vid att bli buren alldeles för mycket så jag tror hon kommer bli en riktig liten mamma-gris :)
Och eftersom jag inte får gjort någonting alls hemma om dagarna så måste vi öva så hon kommer att gilla att sitta själv i babysittern lite.

Nu efterlyser jag badbyxor till skruttan !!
Jag vill så gärna åka och bada med henne men badblöjorna man kan köpa finns bara från 7 kilo och min lilla docka väger ju bara 4 så det är låångt kvar!
Finns det nån som har ett par ytte pytte små badbyxor från 4 kilo som ni vill sälja.
Har hittat från 4 kilo på nätet men då kostar dom 145 kr och det har jag inte lust att lägga.

så hojta gärna om nån ska sälja!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi har ett par i stl 62/68 om du tror att de kan funka? De går att dra åt i både midja och ben, dottern hade precis börjat med stl 62 när hon började använda dem (och kunde ha dem in på stl 74).

Köpte dem i på Lindex i våras förresten.

2011-11-08 @ 12:10:43
URL: http://sandraromby.blogspot.com
Postat av: Carina

Jag vet inte om du är insatt i att simma med barn, jag är det inte, men känner till följande

-simma tidigt från morgonen när vattnet är som renast och inga andra hunnit vara i bassängen.

-håll nere kroppen, annars är det lätt att de börjar frysa

-håll i henne runtom midjan, annars stryps blodtillförseln om man håller i armhålorna osv osv

2011-11-08 @ 12:13:01
Postat av: Anonym

vi baby simmade med våran höna när hon va lite, då rekomenderade dom vanliga bomullstrosor. Men om man bara ska bada i simmhall så bruka de tyvärr vara tvunget att ha badblöja på dom.

2011-11-08 @ 13:49:21
Postat av: Linda

Vårt babysim är supernoga med att det är rätt badblöja på barnen. Det får inte vara de där engångsvarianterna man köper i livsmedelsbutiken. De sa till oss att man inte ska gå efter viktangivelserna då de ofta inte stämde utan det viktigaste var att prova dem innan köp. De fick inte vara förstora utan skulle passa perfekt.

2011-11-08 @ 16:53:00
Postat av: m

Varför så bråttom??

2011-11-08 @ 17:48:39
Postat av: hanna

Huggies har badblöjor XS som är 3-6 kg! Jag har några kvar som min tjej inte kan ha längre så hör av dig så kan jag skicka dem till dig om du vill ha dem!

2011-11-10 @ 18:41:03
URL: http://vagentillenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0