irriterande

Mitt i all denna lycka så fick jag igår reda på att jag inte kommer ha nåt jobb att gå tillbaka till.
Det känns minst sagt piss !

Eftersom jag får så otroligt lite i föräldrapenning hade jag och E bestämt att jag skulle börja jobba 2 dagar i veckan efter nyår. Då är skruttan bara 4 månader :(
Men jag kände att det ändå va en bra lösning - hellst skulle jag aldrig mer jobba i hela mitt liv, bara vara hemma med min lilla älskling för alltid.

Nu visade det sig att våra planer sket sig totalt och jag har ingen aning alls vad jag ska göra ?
Ska jag börja på noll nu ? Börja söka jobb ?
och vem fasen skulle vilja anställa någon som bara vill jobba 2 dagar i veckan ett bra tag.... Fan!

Visste att livet va lite för bra just nu.

Jag vill inte att detta ska förstöra min underbara tid hemma med lill skruttan, jag vill inte ha detta liggandes i bakhuvudet hela tiden nu.

Om nån har nåt tips om hur man kan tjäna en extra slant så lyssnar jag gärna :)

Annars går allt bra här hemma, lill fisen är glad för det mesta och jag smälter varje morgon av hennes små leenden :)


Kommentarer
Postat av: Längtan

Vad tråkigt att jobbet försvunnit. Förstår att det måste vara jättejobbigt att får till något bra av den situationen.



Jag hoppas att det kan lösa sig på något sätt.



Kram

2011-10-21 @ 13:49:39
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Sara

Nu vet jag inte vad du har jobbat med, men jag som jobbar inom vården har tagit nåt extra pass varje månad för att dryga ut föräldrarpenning. Jag har då jobbat som tim vikarie.



Så himla tråkigt med ditt jobb förresten.

2011-10-21 @ 15:39:00
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Tea

Hoppas det löser sig för dig med jobb! Kram

2011-10-21 @ 15:42:52
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Jeane

Men visst är det väl märkligt att det alltid är något! Inom vilken bransch jobbar du?

Staten är en bra arbetsgivare :)

Hoppas du hittar något!

Kram J

2011-10-21 @ 18:24:00
URL: http://jeanequidote.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Men nej gud vad jobbigt. Försök att inte låta detta förstöra din fina tid med eran vackra dotter. Kanske får ni tänka om ang jobb redan efter nyår. Annars blir det kanske ett jobbigt stressmoment som stör i den här speciella tiden. Kramar

2011-10-22 @ 01:13:07
Postat av: Karin

Trist! Trodde inte att man fick avskeda folk som är på mammaledighet hur som helst? Är du med i ngt fackförbund? Isf kanske de kan hjälpa dig. Annars får du försöka se det positivt. Du får ännu mer tid över åt din söta och efterlängtade lilla dotter och tid är också pengar. Så har du ju gott om tid på dig att söka jobb... Lycka till och njut av din fina familj! Kram

2011-10-22 @ 11:17:24
Postat av: Sandy

Hej! Tråkigt att höra om ditt jobb. Njut av tiden, pengar är inte allt. Vi snålade m dagarna allt vi kunde första året och handlade då inget extra. Det är så värt att vara hemma m barnen. Handla dyrare grejer som ytterkläder på tradera. Vill du tjäna extra pengar kanske du kan börja sälja barnkläder via hemförsäljning, typ me&I, Blingo mm. Jättefina kläder och iaf me&I är väldigt populärt där jag bor. Hoppas du finner en lösning som passar er. Lägg inte för mkt energi på det utan njut av er efterlängtade prinsessa. Kram

2011-10-23 @ 12:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0